Hegedüs Barbara Zsófia (2025) Gamifikáció megjelenése a HR képzés-fejlesztés területén. Pénzügyi és Számviteli Kar.
![]() |
PDF
Hegedüs_Barbara Zsófia_IVI009.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (716kB) |
![]() |
PDF
BA_O_Hegedüs_Barbara Zsófia.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (122kB) |
![]() |
PDF
külső konzulens bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (197kB) |
![]() |
PDF
szakdolgozat-biralat_2025_Hegedus Barbara Zsofia.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (284kB) |
![]() |
PDF
szakdolgozat-biralat_2025_Hegedus Barbara Zsofia v1.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (301kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozat a gamifikáció megjelenését és szerepét vizsgálja a humán erőforrások képzésfejlesztés területén. Célja feltárni, hogy mennyire ismert és elfogadott ez a módszer a különböző generációk körében. A kutatás során egy online kérdőíves felmérést végeztem 104 fő részvételével, nem reprezentatív mintán. A válaszadók a Baby Boomer, X, Y és Z generációkhoz tartoztak. A minta túlnyomó többségét a Z generáció képezte. (71 fő) Az eredmények rámutatnak, hogy Magyarországon a gamifikáció az oktatásban még kevésbé elterjedt. A válaszadók több mint fele nem hallott korábban erről a fogalomról. Mindazonáltal a vállalati képzés-fejlesztés területén már néhol megtalálható a gamifikált képzésimódszer, így a középkorú generációk (X és Y) és a Z generáció egy része már találkozhatott a munkahelyén ezzel a módszerrel. A legfiatalabb, Z generációs válaszadók körében ugyan kevesen szereztek eddig tapasztalatot, mégis kiemelkedő nyitottságot mutattak a gamifikált tanulás iránt. Többségük szívesen részt venne ilyen képzésben, és akik már próbálták, szinte egyhangúan előnyben részesítették azt a hagyományos módszerekkel szemben. Az X generáció megkérdezett tagjai megosztottak: egy részük nyitott a játékosításra, mások viszont idegenkednek tőle. Az Y generáció tagjai összességében nyitottabbak az innovatív módszerekre, bár közöttük is akadnak, akik a hagyományos képzést részesítik előnyben. A legidősebb, Baby Boomer korosztály számára pedig a gamifikáció szinte teljesen ismeretlen és kevésbé vonzó. A kutatás eredményeim alapján javasolható a gamifikáció szélesebb körű alkalmazása mind az oktatásban, mind a vállalati tréningekben. A fiatalabb generációk lelkesedése arra utalhat, hogy a játékosított módszerek növelhetik a résztvevők tanulási motivációját és elkötelezettségét. Ugyanakkor fontos a megfelelő változáskezelés és kommunikáció az idősebb munkavállalók felé annak érdekében, hogy megismerjék a gamifikáció előnyeit és csökkenjen az új módszerekkel szembeni ellenállásuk. Összességében a gamifikáció tudatos integrálása a HR képzés-fejlesztésbe hozzájárulhat a képzések hatékonyságának növeléséhez és a különböző generációk igényeinek jobb kielégítéséhez.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Vezetés és Emberi Erőforrás Fejlesztés Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Gamifikáció, motiváció, ösztönzésmenedzsment, szervezetfejlesztés, továbbképzés, Y generáció, Z generáció |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Szep. 23. 13:06 |
Utolsó módosítás: | 2025. Szep. 23. 13:06 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |