Lipécz Levente (2025) Egy vállalkozás termék- és technológia fejlesztési tevékenysége és annak eredményessége, módszerei, megoldási területei (innováció). Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
![]() |
PDF
Záródolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2030. Május 06.. Download (670kB) |
![]() |
PDF
Scan_20250506_155413.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (352kB) |
![]() |
PDF
zaro-dolgozati-osszefoglalas_2021_foszk.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2030. Május 06.. Download (72kB) |
![]() |
PDF
foszk_zarodolgozat-biralat_LL.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (144kB) |
![]() |
PDF
kulso biralat Lipecz Levente.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (984kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az innováció napjaink egyik legfontosabb hajtóereje, amely meghatározza egyéni, vállalati és nemzetgazdasági szinten is a fejlődés irányát és sebességét. A globalizáció, a technológiai forradalom és a társadalmi elvárások gyors változása folyamatos alkalmazkodást követel meg minden szereplőtől. Ebben a környezetben azok a vállalkozások és társadalmak képesek hosszú távon fennmaradni és növekedni, amelyek képesek új ötleteket létrehozni, azokat gyakorlatba átültetni, és így értéket teremteni. Az innováció túlmutat a technológiai fejlesztéseken: magában foglalja az üzleti modellek megújítását, az új piacok feltérképezését, a termelési folyamatok hatékonyabbá tételét, valamint a társadalmi és környezeti problémák kreatív megoldását is. Különösen fontos szerepet játszik a kis- és középvállalkozások (KKV-k) esetében, mivel számukra az újítás gyakran az egyetlen esély arra, hogy kitűnjenek a piaci versenyben, erőforrásaikat hatékonyabban használják fel, és fenntartható növekedési pályára lépjenek. 19 Makrogazdasági szinten az innováció ösztönzése új munkahelyek létrehozását, a versenyképesség fokozását és a társadalmi jólét növekedését eredményezheti. Azok az országok, amelyek stratégiai szinten kezelik az innovációt – például befektetnek a kutatás-fejlesztésbe, támogatják az oktatást és az együttműködést a gazdasági és tudományos szféra között –, hosszú távon sikeresebbek és ellenállóbbak a válságokkal szemben. Összességében az innováció nem csupán válasz a jelen kihívásaira, hanem a jövőbe vezető út egyik legfontosabb eszköze. Egy tudásalapú, fenntartható és inkluzív társadalom megteremtéséhez elengedhetetlen, hogy előtérbe helyezzük az új gondolkodásmódot, támogassuk a kreativitást és nyitottak legyünk a változásra. A piac telítettsége, a termékek és szolgáltatások tömege nagyban megnehezíti a piacra lépés lehetőségét, azonban pont a folyamatosan változó fogyasztói igények lehetőséget is biztosítanak arra, hogy egy adott vállalat olyan piaci rést találjon, amelyben képes új fogyasztókat megszólítani és rájuk piaci sikert és növekedést alapozni. A vállalatok innovációs tevékenységét, különösen az mkkv szektorban nagyban nehezíti, hogy az innovációs folyamat egyre költségesebb és bonyolultabb, bőven túlmutat valamilyen technológiai újításon. Így a kisebb vállalkozások innovációs szempontból is komoly versenyhátrányból indulnak a nagyvállalatokkal szemben, hiszen például nem képesek megfizetni a legjobb szakembereket, nem képesek megfelelő mennyiségű erőforrást fordítani a kutatás-fejlesztésre, nem is beszélve az egyre növekvő marketing költségekről. Azonban, ahogy a Prezi példája is mutatja, egy igazán jó ötlet és ennek megfelelő megvalósítása, valamint a megfelelő vállalati stratégia kialakítása, amelyet tudatosan végigvisz a vállalkozás, lehetőséget adhat egy vállalatnak, hogy megvesse a lábát a piacon. A Prezi példája és a több mint másfél évtizede tartó története kiválóan példázza azt, hogy hogyan lehet egy mikrovállalkozásból, kifejezetten az innovációra építve és az alapötletet, alapterméket tudatosan fejlesztve és a fogyasztói igényekhez igazítva nemzetközileg elismert nagyvállalat. Az innováció tehát - hiába az egyre nehezedő piaci környezet - alapvetően határozza meg egy vállat sorsát, a vállalat méretétől tulajdonképpen függetlenül, ugyanis egy sikeres vállalkozás egyszerre képes növekedni és termékeit folyamatosan fejleszteni, egy vállalat sikerét lényegében az határozza meg, hogy mennyire képes az innováció révén megszervezett erőforrásokat a vállalat növekedésére fordítani, és az így elért növekedés 20 nyomán mennyiben képes folytatni innovációs tevékenységét, amit ismét növekedésre fordíthat, egy állandó, innováción alapuló növekedési pályára állhat.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment és Vállalkozás Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | collection, credit management, innováció, Shared Service Center, SSC |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Szep. 23. 13:06 |
Utolsó módosítás: | 2025. Szep. 23. 13:06 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |