Egy vállalkozás termék- és technológia fejlesztési tevékenysége és annak eredményessége, módszerei, megoldási területei (innováció)

Lipécz Levente (2025) Egy vállalkozás termék- és technológia fejlesztési tevékenysége és annak eredményessége, módszerei, megoldási területei (innováció). Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Záródolgozat.pdf] PDF
Záródolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2030. Május 06..

Download (670kB)
[thumbnail of Scan_20250506_155413.pdf] PDF
Scan_20250506_155413.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (352kB)
[thumbnail of zaro-dolgozati-osszefoglalas_2021_foszk.pdf] PDF
zaro-dolgozati-osszefoglalas_2021_foszk.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2030. Május 06..

Download (72kB)
[thumbnail of foszk_zarodolgozat-biralat_LL.pdf] PDF
foszk_zarodolgozat-biralat_LL.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (144kB)
[thumbnail of kulso biralat Lipecz Levente.pdf] PDF
kulso biralat Lipecz Levente.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (984kB)

Absztrakt (kivonat)

Az innováció napjaink egyik legfontosabb hajtóereje, amely meghatározza egyéni, vállalati és nemzetgazdasági szinten is a fejlődés irányát és sebességét. A globalizáció, a technológiai forradalom és a társadalmi elvárások gyors változása folyamatos alkalmazkodást követel meg minden szereplőtől. Ebben a környezetben azok a vállalkozások és társadalmak képesek hosszú távon fennmaradni és növekedni, amelyek képesek új ötleteket létrehozni, azokat gyakorlatba átültetni, és így értéket teremteni. Az innováció túlmutat a technológiai fejlesztéseken: magában foglalja az üzleti modellek megújítását, az új piacok feltérképezését, a termelési folyamatok hatékonyabbá tételét, valamint a társadalmi és környezeti problémák kreatív megoldását is. Különösen fontos szerepet játszik a kis- és középvállalkozások (KKV-k) esetében, mivel számukra az újítás gyakran az egyetlen esély arra, hogy kitűnjenek a piaci versenyben, erőforrásaikat hatékonyabban használják fel, és fenntartható növekedési pályára lépjenek. 19 Makrogazdasági szinten az innováció ösztönzése új munkahelyek létrehozását, a versenyképesség fokozását és a társadalmi jólét növekedését eredményezheti. Azok az országok, amelyek stratégiai szinten kezelik az innovációt – például befektetnek a kutatás-fejlesztésbe, támogatják az oktatást és az együttműködést a gazdasági és tudományos szféra között –, hosszú távon sikeresebbek és ellenállóbbak a válságokkal szemben. Összességében az innováció nem csupán válasz a jelen kihívásaira, hanem a jövőbe vezető út egyik legfontosabb eszköze. Egy tudásalapú, fenntartható és inkluzív társadalom megteremtéséhez elengedhetetlen, hogy előtérbe helyezzük az új gondolkodásmódot, támogassuk a kreativitást és nyitottak legyünk a változásra. A piac telítettsége, a termékek és szolgáltatások tömege nagyban megnehezíti a piacra lépés lehetőségét, azonban pont a folyamatosan változó fogyasztói igények lehetőséget is biztosítanak arra, hogy egy adott vállalat olyan piaci rést találjon, amelyben képes új fogyasztókat megszólítani és rájuk piaci sikert és növekedést alapozni. A vállalatok innovációs tevékenységét, különösen az mkkv szektorban nagyban nehezíti, hogy az innovációs folyamat egyre költségesebb és bonyolultabb, bőven túlmutat valamilyen technológiai újításon. Így a kisebb vállalkozások innovációs szempontból is komoly versenyhátrányból indulnak a nagyvállalatokkal szemben, hiszen például nem képesek megfizetni a legjobb szakembereket, nem képesek megfelelő mennyiségű erőforrást fordítani a kutatás-fejlesztésre, nem is beszélve az egyre növekvő marketing költségekről. Azonban, ahogy a Prezi példája is mutatja, egy igazán jó ötlet és ennek megfelelő megvalósítása, valamint a megfelelő vállalati stratégia kialakítása, amelyet tudatosan végigvisz a vállalkozás, lehetőséget adhat egy vállalatnak, hogy megvesse a lábát a piacon. A Prezi példája és a több mint másfél évtizede tartó története kiválóan példázza azt, hogy hogyan lehet egy mikrovállalkozásból, kifejezetten az innovációra építve és az alapötletet, alapterméket tudatosan fejlesztve és a fogyasztói igényekhez igazítva nemzetközileg elismert nagyvállalat. Az innováció tehát - hiába az egyre nehezedő piaci környezet - alapvetően határozza meg egy vállat sorsát, a vállalat méretétől tulajdonképpen függetlenül, ugyanis egy sikeres vállalkozás egyszerre képes növekedni és termékeit folyamatosan fejleszteni, egy vállalat sikerét lényegében az határozza meg, hogy mennyire képes az innováció révén megszervezett erőforrásokat a vállalat növekedésére fordítani, és az így elért növekedés 20 nyomán mennyiben képes folytatni innovációs tevékenységét, amit ismét növekedésre fordíthat, egy állandó, innováción alapuló növekedési pályára állhat.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment és Vállalkozás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: collection, credit management, innováció, Shared Service Center, SSC
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Szep. 23. 13:06
Utolsó módosítás: 2025. Szep. 23. 13:06

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet