A Shared Service Center működési modellje és hatékonysága a vállalati menedzsmentben: A Nissan SSC elemzése

Bartha Gábor (2025) A Shared Service Center működési modellje és hatékonysága a vállalati menedzsmentben: A Nissan SSC elemzése. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Bartha_Gábor_YRIARF.pdf] PDF
Bartha_Gábor_YRIARF.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (912kB)
[thumbnail of BA_O_Bartha_Gábor.pdf] PDF
BA_O_Bartha_Gábor.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (123kB)
[thumbnail of BA_B_Aranyosi-Török_Hajnalka V3.pdf] PDF
BA_B_Aranyosi-Török_Hajnalka V3.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (1MB)
[thumbnail of szakdolgozat-biralat_Bartha_Gábor.pdf] PDF
szakdolgozat-biralat_Bartha_Gábor.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (260kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban arra kerestem a választ, hogy a Nissan budapesti szolgáltató központja(angolul: Shared Service Center, rövidítve SSC) milyen konkrét lépésekkel, folyamatokkal ésszervezeti megoldásokkal teszi hatékonyabbá a vállalat működését és növeli a globálisversenyképességét. Dolgozatom elején a bevezetés után, szakirodalmi feldolgozást végeztem atéma megfelelő bemutatása végett. A munkám során interjúkat készítettem különböző pozíciójúmunkavállalókkal, és a konzultációkat a kvalitatív kutatás módszereivel igyekeztemfeldolgozni, amelyet szakdolgozatom tárgyalási részében részletesen is analizáltam. Végül,eredményeim tanulmányozása után konkrét javaslatokat tettem arra vonatkozóan, hogy milyenterületeken látok fejlesztési lehetőségeket a szolgáltató központ üzemeltetését illetően.Kutatásom alapján arra jutottam, hogy az adminisztratív és támogató feladatok egy helyregyűjtése, az automatizálás, a digitalizáció, valamint az egységes vállalati folyamatok jelentősencsökkentik a működési költségeket és rugalmasabbá teszik a szervezetet. Emellett az is kiderült,hogy az SSC szervesen illeszkedik a Nissan globális hálózatába, és kulcsszerepet játszik anemzetközi együttműködésben, a tudás megosztásában és a szolgáltatások egységesítésében. Adolgozatban kitérek arra is, hogy a munkavállalók milyen nehézségekkel szembesülnek napmint nap, mint például a monotonitás, a fluktuáció, az innovációs képesség megőrzése, vagy atechnológiai fejlődéssel való lépéstartás. Kutatásom korlátos, nem tekinthető reprezentatívnak,viszont azt gondolom, hogy javaslataim hasznosak és ezzel együtt is teljes értékűnektekinthetőek. Összességében úgy gondolom, hogy egyetemi éveim egyik legnagyobb kihívása,de egyben leghasznosabb feladata is volt ez a szakdolgozati munka.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment és Vállalkozás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: gazdasági szolgáltatás, kiszervezés, könyvelés, kutatási eredmények, vállalati pénzügyek
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Szep. 23. 13:06
Utolsó módosítás: 2025. Szep. 23. 13:06

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet