Fesztiválmarketing - Fesztiválok Magyarországon

Jármy Dominik (2025) Fesztiválmarketing - Fesztiválok Magyarországon. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Jármy_Dominik_X9AU83.pdf] PDF
Jármy_Dominik_X9AU83.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_Jármy_Dominik.pdf] PDF
BA_O_Jármy_Dominik.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (244kB)
[thumbnail of Jármy Dominik_bírálat.pdf] PDF
Jármy Dominik_bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (83kB)
[thumbnail of BA_B_Jármy_Dominik.pdf] PDF
BA_B_Jármy_Dominik.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (199kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozat a fesztiválmarketing témakörét dolgozza fel, különös tekintettel a magyarországi zenei fesztiválokra. A dolgozat célja, hogy részletesen bemutassa, milyen szerepet tölt be a marketing a fesztiválok szervezésében és lebonyolításában, valamint, hogy milyen stratégiákat és eszközöket alkalmaznak a fesztiválszervezők és a márkák annak érdekében, hogy hatékonyan szólítsák meg a célközönséget. A dolgozat kiindulópontja, hogy a zenei fesztiválok mára jóval többé váltak egyszerű kulturális rendezvényeknél: fontos marketingfelületté, illetve közösségi élménytérré nőtték ki magukat. A dolgozat első részében a fesztiválok fejlődését, típusait, valamint társadalmi és gazdasági jelentőségét vizsgálja. Ezt követően bemutatja a marketing szerepét a fesztiválok világában, külön hangsúlyt fektetve a célcsoportok meghatározására, a márkakommunikációra, a szponzorációra, a digitális jelenlétre és az élményalapú marketingre. A dolgozat ezen része elméleti keretet biztosít a gyakorlati vizsgálatokhoz, és alapul szolgál az empirikus kutatáshoz. A dolgozat gyakorlati része egy saját készítésű, online kérdőíves kutatásra épül, amelyben a válaszadók fesztiválokkal és ott megjelenő márkakommunikációval kapcsolatos attitűdjeit vizsgálja. A kérdőív többek között arra keresi a választ, hogy mennyire fogadják el a látogatók a szponzoráció jelenlétét, hogyan viszonyulnak a márkamegjelenésekhez, illetve milyen típusú marketingaktivitásokat tartanak emlékezetesnek vagy zavarónak, illetve vizsgálja a válaszadók fesztiválozási szokásait és preferenciáit. A válaszok alapján a dolgozat bemutatja a fesztivállátogatók általános véleményét és tapasztalatait, valamint statisztikai elemzést alkalmaz a kapott adatok értelmezésére. A szakdolgozatban szereplő kutatás célja, hogy betekintést nyújtson abba, miként találkozik a marketing és a fesztiválélmény a gyakorlatban, valamint, hogy hogyan jelennek meg a márkák az eseményeken a résztvevők szemszögéből. A dolgozat záró része összegzi a kutatás főbb megállapításait és javaslatokat fogalmaz meg a jövőbeni marketinggyakorlatokra vonatkozóan

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment és Vállalkozás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fesztivál, fogyasztói magatartás, marketing, média, reklám
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Szep. 23. 13:06
Utolsó módosítás: 2025. Szep. 23. 13:06

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet