Jármy Dominik (2025) Fesztiválmarketing - Fesztiválok Magyarországon. Pénzügyi és Számviteli Kar.
![]() |
PDF
Jármy_Dominik_X9AU83.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
![]() |
PDF
BA_O_Jármy_Dominik.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (244kB) |
![]() |
PDF
Jármy Dominik_bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (83kB) |
![]() |
PDF
BA_B_Jármy_Dominik.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (199kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozat a fesztiválmarketing témakörét dolgozza fel, különös tekintettel a magyarországi zenei fesztiválokra. A dolgozat célja, hogy részletesen bemutassa, milyen szerepet tölt be a marketing a fesztiválok szervezésében és lebonyolításában, valamint, hogy milyen stratégiákat és eszközöket alkalmaznak a fesztiválszervezők és a márkák annak érdekében, hogy hatékonyan szólítsák meg a célközönséget. A dolgozat kiindulópontja, hogy a zenei fesztiválok mára jóval többé váltak egyszerű kulturális rendezvényeknél: fontos marketingfelületté, illetve közösségi élménytérré nőtték ki magukat. A dolgozat első részében a fesztiválok fejlődését, típusait, valamint társadalmi és gazdasági jelentőségét vizsgálja. Ezt követően bemutatja a marketing szerepét a fesztiválok világában, külön hangsúlyt fektetve a célcsoportok meghatározására, a márkakommunikációra, a szponzorációra, a digitális jelenlétre és az élményalapú marketingre. A dolgozat ezen része elméleti keretet biztosít a gyakorlati vizsgálatokhoz, és alapul szolgál az empirikus kutatáshoz. A dolgozat gyakorlati része egy saját készítésű, online kérdőíves kutatásra épül, amelyben a válaszadók fesztiválokkal és ott megjelenő márkakommunikációval kapcsolatos attitűdjeit vizsgálja. A kérdőív többek között arra keresi a választ, hogy mennyire fogadják el a látogatók a szponzoráció jelenlétét, hogyan viszonyulnak a márkamegjelenésekhez, illetve milyen típusú marketingaktivitásokat tartanak emlékezetesnek vagy zavarónak, illetve vizsgálja a válaszadók fesztiválozási szokásait és preferenciáit. A válaszok alapján a dolgozat bemutatja a fesztivállátogatók általános véleményét és tapasztalatait, valamint statisztikai elemzést alkalmaz a kapott adatok értelmezésére. A szakdolgozatban szereplő kutatás célja, hogy betekintést nyújtson abba, miként találkozik a marketing és a fesztiválélmény a gyakorlatban, valamint, hogy hogyan jelennek meg a márkák az eseményeken a résztvevők szemszögéből. A dolgozat záró része összegzi a kutatás főbb megállapításait és javaslatokat fogalmaz meg a jövőbeni marketinggyakorlatokra vonatkozóan
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment és Vállalkozás Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fesztivál, fogyasztói magatartás, marketing, média, reklám |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Szep. 23. 13:06 |
Utolsó módosítás: | 2025. Szep. 23. 13:06 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |