Érzékszervi marketing és a vendégélmény kapcsolata a Barack Thermal Resortban

Baranyi Nikolett (2025) Érzékszervi marketing és a vendégélmény kapcsolata a Barack Thermal Resortban. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Baranyi_Nikolett_UPTM87.pdf] PDF
Baranyi_Nikolett_UPTM87.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (833kB)
[thumbnail of Baranyi_Nikolett_UPTM87_Összefoglalás.pdf] PDF
Baranyi_Nikolett_UPTM87_Összefoglalás.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (122kB)
[thumbnail of Baranyi Nikolett_bírálat.pdf] PDF
Baranyi Nikolett_bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (83kB)
[thumbnail of BA_B_Baranyi_Nikolett.pdf] PDF
BA_B_Baranyi_Nikolett.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (383kB)

Absztrakt (kivonat)

Az érzékszervi marketing jelentős szerepet tölt be a marketing világában, különösen olyan szektorokban, ahol az ügyfélélmény közvetlenül befolyásolja a fogyasztók elégedettségét, a visszatérési hajlandóságukat és a márkahűséget. A szakdolgozatom célja, hogy feltárjam az érzékszervi ingerek, különösen a vizuális és szaglásra ható elemek szerepét a Barack Thermal Resort esetében, hangsúlyt helyezve arra, hogy ezek hogyan hatnak a vendégek érzelmeire, élményeire a fürdő és a szaunavilág igénybevétele során. A dolgozatom két nagyobb részre osztható. Az első felében elméleti oldalról közelítettem meg a témát, kitérve arra, hogy milyen hatással vannak ránk az érzékszerveinket befolyásoló tényezők. Ezek az ingerek akár tudat alatt is képesek befolyásolni az élményeinket és az elégedettségünket, amikor egy szolgáltatást akarunk igénybe venni vagy egy terméket megvásárolni. A szakirodalmak és a megismert kutatások alapján egyértelmű, hogy a színek nemcsak esztétikai szempontból fontosak, hanem hangulatot teremtenek, bizalmat kelthetnek bennünk és akár a vásárlási hajlandóságunkat is befolyásolhatja. Az illatok pedig képesek előhozni emlékeket, kellemes érzéseket, és így jelentősen hozzájárulnak ahhoz, hogyan érezzük magunkat egy adott helyen. A második részben saját kutatást végeztem. Primer kutatásom során kérdőívet készítettem, ahol olyan emberek válaszait gyűjtöttem, akik már jártak a Barack Thermal Resortban. A válaszaikat két fő szempont alapján elemeztem. Először azt vizsgáltam, hogy mit gondolnak a látványelemekről, a belső megjelenésről. Majd illatmarketing oldalról vizsgáltam a látogatók elégedettségét és azt, hogy hogyan hatottak rájuk az illatok. A célom az volt, hogy kiderítsem, a vendégek mennyire figyelnek ezekre az érzékszervi hatásokra, és milyen érzéseket váltanak ki belőlük ezek az élmények. A kutatás eredményei alapján megállapítható, hogy a megkérdezettek túlnyomó többsége elégedett volt a vizuális környezettel, hiszen nyugalmat és harmóniát sugárzónak ítéltek meg, amely a kikapcsolódásukat is elősegíti. Azonban a válaszok alapján a természetes anyagokat, elemeket a kitöltők jelentős része hiányolta. Ez összhangban áll a szakirodalomban is megtalálható megállapításokkal, miszerint a természetes környezet vizuális elemei csökkentik a stressz szintjét és elősegítik a relaxációt. A válaszok alapján megállapítható, hogy az érzékszervekre ható elemek megfelelő használata hatással lehet a látogatók érzelmeire, relaxációs élményére és az általános elégedettség növelésére is szolgálhat. Összegzésként elmondható, hogy az érzékszervi marketing, mint stratégiai eszköz, komoly versenyelőnyt biztosíthat a vállalatok számára, amennyiben azokat tudatosan és célcsoportra szabottan alkalmazzák. A Barack Thermal Resort esetében végzett kutatásom megerősítette, hogy a vendégek érzékszervi élményeinek formálása fontos szerepet tölt be. Úgy gondolom, hogy a szakdolgozatomban megfogalmazott javaslatok mind hozzájárulhatnak a komplexum hosszú távú sikeréhez, látogatók visszatéréséhez és a lojalitás megerősítéséhez. A kutatásban szerzett tapasztalataim alapján úgy gondolom, hogy az érzékszervi marketing alkalmazása a turizmus és vendéglátás területén még számos lehetőséget tart magában. A szakdolgozatomban bemutatott példa és kutatási eredmények olyan alapot nyújtanak, melyek nemcsak a Barack Thermal Resort, hanem más ehhez hasonló profilú vállalatok számára is hasznos iránymutatást adhatnak a jövőbeli fejlesztésekhez.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment és Vállalkozás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: érzékszervek, érzékszervi marketing, marketing, marketingstratégiák, színek, szolgáltatásmarketing, vendégélmény
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Szep. 23. 13:05
Utolsó módosítás: 2025. Szep. 23. 13:05

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet