Mitől lesz sikeres egy értékesítő? – Életkori különbségek és szervezeti tapasztalatok a One Zrt.-nél

Hajdú Eszter Lili (2025) Mitől lesz sikeres egy értékesítő? – Életkori különbségek és szervezeti tapasztalatok a One Zrt.-nél. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Hajdú_Eszter_Lili_MSC_VSZ_Mitől lesz sikeres egy értékesítő.pdf] PDF
Hajdú_Eszter_Lili_MSC_VSZ_Mitől lesz sikeres egy értékesítő.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of MA_O_Hajdu_Eszter.pdf] PDF
MA_O_Hajdu_Eszter.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (144kB)
[thumbnail of HajdúEszterLili.pdf] PDF
HajdúEszterLili.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (206kB)
[thumbnail of VSZ bírálati lap hajdu e.pdf] PDF
VSZ bírálati lap hajdu e.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (373kB)
[thumbnail of Hajdú Eszter_VSZ_Szakmai_osszegzo_kerdes.pdf] PDF
Hajdú Eszter_VSZ_Szakmai_osszegzo_kerdes.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (183kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozat célja az idősebb értékesítők sikerességének vizsgálata a vállalati értékesítés területén, különös tekintettel az életkori sokszínűség szervezeti kezelésére. A kutatás esettanulmányként a One Magyarország Zrt. megújult értékesítési szervezetére épül, amely a Vodafone és az Invitech összeolvadása után új struktúrában kezdte meg működését. A kvalitatív kutatás félig strukturált interjúkon alapult, amelyeket értékesítőkkel és vezetőkkel készítettem. Az eredmények azt mutatják, hogy az idősebb munkatársak sikeressége nem csupán a tapasztalat mennyiségéből, hanem annak minőségi alkalmazásából fakad: jellemző rájuk az ügyfélkezelési rutin, az érzelmi intelligencia, a stabil kapcsolati háló, valamint a mentori szerepvállalás. A dolgozat ugyanakkor rámutat arra is, hogy a szervezet jelenleg nem alkalmaz tudatos diverzitásmenedzsmentet, és az idősebb kollégákban rejlő tudás kihasználása jellemzően esetleges. A kutatás alapján javasolt a tapasztalati tudás formálisabb integrációja, például belső mentorprogramok és tudásmegosztási lehetőségek bevezetésével.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Vezetés és Emberi Erőforrás Fejlesztés Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Vezetés és szervezés

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: életkor, értékesítés, motiváció, siker, sikertényezők
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Szep. 23. 13:05
Utolsó módosítás: 2025. Szep. 23. 13:05

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet