Beszerzés bemutatása a Ceva-Phylaxia Oltóanyagtermelő Zrt. gyakorlatában

Garamvölgyi Márton József (2025) Beszerzés bemutatása a Ceva-Phylaxia Oltóanyagtermelő Zrt. gyakorlatában. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Garamvölgyi Márton József_ USHOZU.pdf] PDF
Garamvölgyi Márton József_ USHOZU.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2030. Április 30..

Download (1MB)
[thumbnail of Titkosítási Kérelem.pdf] PDF
Titkosítási Kérelem.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (59kB)
[thumbnail of BA_O_Garamvölgyi_Márton_József.pdf] PDF
BA_O_Garamvölgyi_Márton_József.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2030. Április 30..

Download (199kB)
[thumbnail of Garamvolgyi_Marton_szakdolgozat_konzulensi_biralat_BT.pdf] PDF
Garamvolgyi_Marton_szakdolgozat_konzulensi_biralat_BT.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (246kB)
[thumbnail of GaramvölgyiMárton_belsőbírálat.pdf] PDF
GaramvölgyiMárton_belsőbírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (363kB)

Absztrakt (kivonat)

Beszerzés bemutatása a Ceva-Phylaxia Oltóanyagtermelő Zrt. gyakorlatában A szakdolgozatom célja a címből adódóan az volt, hogy bemutassam a beszerzés, azon belül a stratégiai beszerzés bemutatása egy multinacionális vállalaton belül. A szakdolgozat elején a szakirodalom használatával mutattam be a beszerzést, annak részei és fajtáit, és hogy hogyan épül bele egy vállalat részébe. Itt még írtam a tenderek kiírásáról, milyen folyamatai és fajtái vannak, és mennyire is fontos egy stratégiai beszerző feladatainak ellátásában. Majd a szakirodalmat követte, egy általános bemutatás a vállalatról, a történetét tekintve. Ezután pedig a vállalat stratégiai beszerzését mutattam be. Ahol részletesen kitértem a feladatkörökre, a felelősségekre, hogy milyen képességekkel kell rendelkeznie egy stratégiai beszerzőnek, és ezeket a képességeket hogyan kell alkalmazni. Bemutattam milyen szabályokat kell betartani, és miért is fontos jó kapcsolatot tartani a beszállítókkal. Ezt követte a dolgozatom második fele, ahol a szakmai gyakorlatomat részletesebben bemutattam, írtam a feladataimról, milyen felelősségeim voltak és ezek mellett kettő részletesebb feladatomat is bemutattam. Mind a kettő szolgáltatások beszerzésével kapcsolatban volt, mivel két meglévő szolgáltatást akart a vállalat megtendereztetni, egyiket abból a célból, hogy a meglévő szolgáltatót lecseréljük, a másikat meg hogy egységesítsük egy másik szolgáltatással, azzal a céllal, hogy egy cég foglalkozzon velük, ez volt az Őrzés-Védés és Recepció szolgáltatás. Itt ebben és a másik (Takarítás) szolgáltatásokkal foglalkozó tender előkészületeiben is hasonló feladataim voltak, elején piackutatással foglalkoztam, és az Őrzés Védésben már a tender kiírásánál is segíthettem kollégámnak, igaz csak az anyag áttekintésével, de ezzel is elmélyültebb tudást szerezhettem. Ezeken a feladatokon kívül, még számos feladatom volt, és nem csak a szolgáltatások stratégiai beszerzésébe, de a direkt és indirekt stratégiai beszerzésben dolgozó kollégáimnak is tudtam segítségükre lenni. A dolgozatom végén, két javaslatot tettem, amelyek a stratégiai beszerzésen dolgozók feladatait és munkájukat könnyíthetik meg. Ebből az első egy egyszerűbb javaslat, ami összegezve abból áll, hogy a tender anyagok kiküldésénél, a jelentkező cégeknek egy összehasonlító táblázat egy prototípusát is kikellene küldeni, amely olyan részből segítene a beszerzőknek, hogy kevesebb időt kellene a pdf-ek és ppt-k áttekintésével tölteniük, emellett a felmerülő kérdések is csökkennének, mivel sokszor a cégektől kért információkat nem pontosan vagy nem megfelelően kapjuk meg, ezzel időt veszítve. A második javaslatom a Market Intelligence bevezetése lenne, amelynek két lehetséges megoldást írtam. Egyik, hogy ezzel kapcsolatban egy külön ezzel foglalkozó beszerző képzése. Ebben a lehetőségben az is felmerült, hogy ha beválik ezt a társosztályokhoz is kilehetne bővíteni, azaz ne csak a beszerzést támogassa, hanem az értékesítőket, HR-t vagy bármely mást csapatot. A másik lehetőség pedig a beszerzési vezető és a telephelyi beszerző kapcsolatának megerősítése. Itt a beszerzési vezetőnek a tudását kell elmélyíteni és a telephelyi beszerzőnek az a cégekkel való alap információkat kelljen tudnia.Dolgozatom lezárásakor világossá vált számomra, hogy a szakmai gyakorlatom során eltöltött idő alatt jelentős mértékben bővült és mélyült a szakmai tudásom, Ugyanakkor azt is belátom, hogy a fejlődés egy folytonos folyamat, és még sok tanulás, tapasztalatszerzés, valamint önfejlesztés áll előttem, ahhoz, hogy igazán magabiztosan és felkészülten mozogjak a beszerzési és azon belül stratégiai beszerzés területén.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Gazdaságinformatika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdaságinformatikus

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: beszerzés, beszerzési stratégia, market intelligence, piackutatás, tender
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Szep. 23. 13:04
Utolsó módosítás: 2025. Szep. 23. 13:04

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet