Slow fashion - consumer behaviour and attitudes in sustainable fashion

Alymbaeva Begimay (2025) Slow fashion - consumer behaviour and attitudes in sustainable fashion. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Alymbaeva_Begimay_k5cw5m.pdf] PDF
Alymbaeva_Begimay_k5cw5m.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. Május 08..

Download (3MB)
[thumbnail of Request-of-confidentiality_Alymbaeva_Begimay.pdf] PDF
Request-of-confidentiality_Alymbaeva_Begimay.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (4MB)
[thumbnail of BA_O_Alymbaeva_Begimay.pdf] PDF
BA_O_Alymbaeva_Begimay.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. Május 08..

Download (238kB)
[thumbnail of Alymbaeva Begimay.pdf] PDF
Alymbaeva Begimay.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (189kB)
[thumbnail of Thesis-review_k5cw5m.pdf] PDF
Thesis-review_k5cw5m.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (8MB)

Absztrakt (kivonat)

The research explores the primary elements which affect young consumer adoption of slow fashion by studying environmental values alongside perceived costs and social influence. The widespread environmental and social problems caused by fast fashion led to slow fashion becoming an ethical alternative for consumers. However, widespread adoption remains limited. The research adopts a quantitative methodology by administering structured surveys to 100 respondents who are students and young professionals living in Hungary as well as other European territories. The study demonstrates that participants show strong sustainability mindfulness yet their purchasing actions remain limited because they believe products are expensive and they lack familiarity with sustainable brands. The attitudes and behavioral intentions of individuals strongly rely on social influences that spread through peer groups along with social media networks. The study confirms environmental values together with social influence have positive effects on slow fashion adoption yet high price perceptions create obstacles for adoption. The study adds to sustainable consumer behavior research and provides actionable guidance about ethical fashion marketing and awareness initiatives as well as sustainable policy measures for younger consumers.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment és Vállalkozás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: consumer attitudes, consumer behaviour, consumer behaviour in sustainable fashion, slow fashion, sustainable fashion
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Szep. 23. 13:04
Utolsó módosítás: 2025. Szep. 23. 13:04

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet