AI és chatbotok integrálása a webáruházakban

Baranyi Zoltán Nikolasz (2025) AI és chatbotok integrálása a webáruházakban. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Baranyi_Nikolasz_zardodolgozat.pdf] PDF
Baranyi_Nikolasz_zardodolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (759kB)
[thumbnail of zaro_dolgozati_osszefoglalas_Baranyi_Nikolasz.pdf] PDF
zaro_dolgozati_osszefoglalas_Baranyi_Nikolasz.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (233kB)
[thumbnail of FOSZK -biralo.docx.pdf] PDF
FOSZK -biralo.docx.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (167kB)
[thumbnail of Baranyi Zoltán Nikolasz-biralat.pdf] PDF
Baranyi Zoltán Nikolasz-biralat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (249kB)

Absztrakt (kivonat)

A mesterséges intelligencia (AI) és chatbotok gyors elterjedése forradalmasítja azügyfélkiszolgálást és az üzleti folyamatokat, különösen a webáruházak, call centerek, hotelek ésegészségügy területén. A dolgozat célja, hogy átfogó elemzéssel feltárja e technológiák gyakorlatialkalmazásait, gazdasági hatékonyságát, társadalmi hatásait és az adatbiztonsági kockázatokat,miközben hangsúlyt fektet a jövőbeli irányokra.A webáruházakban az AI személyre szabott vásárlói élményt és prediktív elemzéseket teszlehetővé, míg a chatbotok a 0–24 órás ügyfélszolgálat révén növelik a hatékonyságot. Callcenterekben az automatizálás leegyszerűsíti az ismétlődő feladatokat, és intelligens interakciókkaljavítja az ügyfélélményt. Hotelek számára a technológia a vendégélményt IoT-eszközökvezérlésével és automatizált folyamatokkal fejleszti, csökkentve a manuális terhelést. Azegészségügyben az AI diagnosztikai támogatást és betegközpontú megoldásokat kínál, dekiemelten fontos az adatvédelem és etikai megfontolások iránti érzékenység.A dolgozat rámutat, hogy az AI nem helyettesíti, hanem kiegészíti az emberi munkát, hibridmodellt teremtve, ahol a technológia a rutinok optimalizálását, az emberi erőforrások pedig akomplex problémamegoldást biztosítják. A siker kulcsa a felelős adatkezelés, a szabályozásikeretek betartása, valamint a technológiai fejlesztések és emberi érzékenység egyensúlya. A jövőegy ügyfélközpontú, prediktív megoldásokra épülő szolgáltatási paradigmát ígér, ahol az AImindennapi és kritikus helyzetekben egyaránt nélkülözhetetlen.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Gazdaságinformatika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdaságinformatikus

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: adafeldolgozás, adatvédelem, mesterséges intelligencia, weboldal tervezés, webszolgáltatás
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Szep. 23. 13:04
Utolsó módosítás: 2025. Szep. 23. 13:04

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet