Baranyi Zoltán Nikolasz (2025) AI és chatbotok integrálása a webáruházakban. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
![]() |
PDF
Baranyi_Nikolasz_zardodolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (759kB) |
![]() |
PDF
zaro_dolgozati_osszefoglalas_Baranyi_Nikolasz.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (233kB) |
![]() |
PDF
FOSZK -biralo.docx.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (167kB) |
![]() |
PDF
Baranyi Zoltán Nikolasz-biralat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (249kB) |
Absztrakt (kivonat)
A mesterséges intelligencia (AI) és chatbotok gyors elterjedése forradalmasítja azügyfélkiszolgálást és az üzleti folyamatokat, különösen a webáruházak, call centerek, hotelek ésegészségügy területén. A dolgozat célja, hogy átfogó elemzéssel feltárja e technológiák gyakorlatialkalmazásait, gazdasági hatékonyságát, társadalmi hatásait és az adatbiztonsági kockázatokat,miközben hangsúlyt fektet a jövőbeli irányokra.A webáruházakban az AI személyre szabott vásárlói élményt és prediktív elemzéseket teszlehetővé, míg a chatbotok a 0–24 órás ügyfélszolgálat révén növelik a hatékonyságot. Callcenterekben az automatizálás leegyszerűsíti az ismétlődő feladatokat, és intelligens interakciókkaljavítja az ügyfélélményt. Hotelek számára a technológia a vendégélményt IoT-eszközökvezérlésével és automatizált folyamatokkal fejleszti, csökkentve a manuális terhelést. Azegészségügyben az AI diagnosztikai támogatást és betegközpontú megoldásokat kínál, dekiemelten fontos az adatvédelem és etikai megfontolások iránti érzékenység.A dolgozat rámutat, hogy az AI nem helyettesíti, hanem kiegészíti az emberi munkát, hibridmodellt teremtve, ahol a technológia a rutinok optimalizálását, az emberi erőforrások pedig akomplex problémamegoldást biztosítják. A siker kulcsa a felelős adatkezelés, a szabályozásikeretek betartása, valamint a technológiai fejlesztések és emberi érzékenység egyensúlya. A jövőegy ügyfélközpontú, prediktív megoldásokra épülő szolgáltatási paradigmát ígér, ahol az AImindennapi és kritikus helyzetekben egyaránt nélkülözhetetlen.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Gazdaságinformatika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | adafeldolgozás, adatvédelem, mesterséges intelligencia, weboldal tervezés, webszolgáltatás |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Szep. 23. 13:04 |
Utolsó módosítás: | 2025. Szep. 23. 13:04 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |