Faniszló Kitti (2025) Az e-learning és mentorálás hatása az új munkatársak beilleszkedésére a közép- és nagyvállalatoknál. Pénzügyi és Számviteli Kar.
![]() |
PDF
Faniszló Kitti_szakdolgozat_2025.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
![]() |
PDF
szakdolgozati_összefoglallás_2025.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (203kB) |
![]() |
PDF
szakdolgozat-biralat-es-javaslat_2020-szeptembertol_FK_NM_20250508.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (1MB) |
![]() |
PDF
ALAPK_szakdolgozat-biralat-EE Faniszló Kitti.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (83kB) |
Absztrakt (kivonat)
Napjainkban számos kutatás és cikk jelenik meg a munkaerő beillesztés témájáhozkapcsolódóan, amik felkeltették az érdeklődésemet a téma iránt.Az onboarding a toborzás, kiválasztás után a fontos HR feladat, az erőforrásgazdálkodáshatékony eszköze. Az onboardingot a cégek az új belépők integrálásaként alkalmazzák, hogyaz egyének megkapják azt a fontos információkat, amik az új vállalati környezetbe valóbeilleszkedést és a munkakör eredményes elvégzéséhez szükséges tudást tartalmazzák.Egy hatékonyan felépített onboarding folyamat segíti a munkavállaló és a szervezet közöttkialakult bizalmi kapcsolatot, ami elköteleződéshez és kölcsönösen előnyösegyüttműködéshez vezet.Szakirodalmak, tanulmányok és kutatások segítségével betekintést nyújtok a szervezetiszocializáció folyamatába, ami azt mutatja meg, hogyan alkalmazkodik és illeszkedik be azegyén az adott környezetbe. Az eredményes szervezeti szocializáció hozzájárul a hatékonymunkavégzéshez és a munkáltató és a munkavállaló közötti harmonikus kapcsolathoz.A mentorálás jelentősége és szerepe egyre inkább megnövekedett hazánkban is és anagyvállalati környezet fontos eleme lett. A társas tanulásból kiindulva mutatom be a XXI.századi mentorálási folyamatot, hiszen a társas tanulás elmélete abból indult ki, hogy azegyének a szociális helyzetek és interakciók során utánzással és a minták követésévelelsajátítják a viselkedési mintákat. Az e-learning és a digitális megoldások pedig avilágjárvány óta szerves részévé váltak a vállalati életnek. Ezek a változások arra ösztönöztek,hogy az alábbi kutatási kérdéssel foglalkozzam a szakdolgozat készítése során: az e-learningés mentorálás alapú onboarding növeli az új munkatársak magabiztosságát és gyorsítja abeilleszkedési folyamatot.Annak érdekében, hogy a vállalatok sikeres onboarding folyamatot működtessenek szükségesaz eredményes stratégiák összeállítása, kidolgozása és a felülvizsgálata is. Számos kutatásvizsgálja az onboarding és az elköteleződés kapcsolatát, aminek én is külön figyelmetszentelek.Kvantitatív kutatási módszert választottam a kutatási kérdés vizsgálatához. A szakdolgozatmásodik részében elemzem az online kérdőíves formában közzétett kérdéseket, melyekreanonim lehetett válaszolni. A kérdőíves kutatásra 102 válasz érkezett. A saját kutatásban résztvevők válaszai alapján elmondható, hogy a mentorok és az e-learning anyagok hiányacsökkentette a megkérdezettek elköteleződését és a beilleszkedési folyamat is lassabbanzajlódott le. A visszajelzések szerint a mentori támogatás és az e-learning anyagok mellett acsapatépítők, támogatóbb vezetők és strukturált szervezeti folyamatok segítették volnahatékonyabban az új belépőket, hogy könnyebben integrálódhassanak a szervezeti kultúrábaés munkakörbe. Megfogalmaztam azt a tíz javaslatot, ami a szakirodalmi kutatások és a sajátkérdőíves kutatás adatainak felhasználásával összefoglalja, hogy mely tényezők segítikleginkább az új belépők eredményes onboarding folyamatát.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Vezetés és Emberi Erőforrás Fejlesztés Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | e-learning, emberi erőforrás - munkaerő, emberi erőforrás menedzsment, hazai nagyvállalatok, HR, mentorálás |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Szep. 23. 13:03 |
Utolsó módosítás: | 2025. Szep. 23. 13:03 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |