Marketingkommunikációs stratégiák a gyakorlatban

Csizmadia Dániel (2025) Marketingkommunikációs stratégiák a gyakorlatban. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Csizmadia Dániel_HGZSFT.pdf] PDF
Csizmadia Dániel_HGZSFT.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2030. Április 30..

Download (1MB)
[thumbnail of Céges titkosítási kérelem.pdf] PDF
Céges titkosítási kérelem.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (154kB)
[thumbnail of BA_O_Csizmadia Dániel.pdf] PDF
BA_O_Csizmadia Dániel.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2030. Április 30..

Download (169kB)
[thumbnail of ALAPK_szakdolgozat-biralat-es-javaslat_2025_CsizmadiaDániel.pdf] PDF
ALAPK_szakdolgozat-biralat-es-javaslat_2025_CsizmadiaDániel.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (79kB)
[thumbnail of BA_B_Csizmadia_Dániel.pdf] PDF
BA_B_Csizmadia_Dániel.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (295kB)

Absztrakt (kivonat)

szakdolgozat központi témáját a relokációs szektorban működő kis- és középvállalkozások (KKV-k) marketingkommunikációs stratégiáinak vizsgálata adja, különös tekintettel a saját munkahelyemként is szolgáló Expatriates’ Services Trust Kft. gyakorlataira. A dolgozat aktualitását és relevanciáját a globális munkaerőpiaci mobilitás fokozódása és az ezzel párhuzamosan növekvő számú külföldi munkavállaló – ún. expatok – Magyarországra történő áramlása adja, amely a professzionális relokációs szolgáltatások iránti kereslet folyamatos emelkedését vonja maga után. Mindez új kihívások elé állítja a szektor szereplőit, különösen a kisebb vállalatokat, amelyek számára a marketingkommunikáció hatékony alkalmazása kulcsfontosságú tényezővé vált, illetve válik az ügyfélkör fenntartása, bővítése, illetve a versenyképesség megőrzése érdekében.A vizsgálat alapjául az EST Kft. működésének bemutatása szolgál, amely főként B2B alapon nyújt személyre szabott tanácsadói, adminisztratív és kísérő szolgáltatásokat multinacionális vállalatok magyarországi expat munkavállalói számára. A dolgozat célja feltárni, hogy e vállalkozás – és általánosságban a hasonló profilú KKV-k – milyen módon alkalmazzák, illetve alkalmazhatnák a marketingkommunikáció eszköztárát annak érdekében, hogy szolgáltatásaik láthatóságát és értékét növeljék egy viszonylag szűk, ám dinamikusan fejlődő piacon. A dolgozat különös hangsúlyt fektet az egyes eszközök helyes arányának, valamint a digitális kommunikáció és branding szerepének vizsgálatára a relokációs szolgáltatások terén.A kutatás módszertani alapját a szakirodalmi háttér feltérképezésén túl saját tapasztalatokon alapuló kvalitatív kutatás képezi: interjúk, versenytárselemzések, valamint az EST Kft. jelenlegi kommunikációs gyakorlatának kritikai elemzése. A kutatás célja nem csupán a jelenlegi gyakorlat hiányosságainak feltárása, hanem konkrét, alkalmazható és lehetőség szerint költséghatékony marketingkommunikációs stratégiák és megoldások javaslata is, amelyek révén a vizsgált KKV növelheti piaci részesedését, illetve versenyképességét akár nagyobb szereplőkkel szemben is.A dolgozat végére, annak eredményeként olyan javaslatok és következtetések születtek, amelyek a relokációs szektor jelenlegi és jövőbeli kihívásaira reflektálnak, és iránymutatást nyújtanak a marketingkommunikációs tevékenység fejlesztésére. A cél egy hosszú távon is fenntartható, adaptív kommunikációs stratégia kialakítása, amely nemcsak támogatja az üzleti célokat, hanem elősegíti a márkaépítést és az ügyfélkapcsolatok erősítését is egy folyamatosan változó környezetben.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment és Vállalkozás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: humán erőforrás, külföldi munkavállalók, marketingkommunikáció, marketingstratégiák, nagyvállalatok
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Szep. 23. 13:03
Utolsó módosítás: 2025. Szep. 23. 13:03

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet