Csizmadia Dániel (2025) Marketingkommunikációs stratégiák a gyakorlatban. Pénzügyi és Számviteli Kar.
![]() |
PDF
Csizmadia Dániel_HGZSFT.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2030. Április 30.. Download (1MB) |
![]() |
PDF
Céges titkosítási kérelem.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (154kB) |
![]() |
PDF
BA_O_Csizmadia Dániel.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2030. Április 30.. Download (169kB) |
![]() |
PDF
ALAPK_szakdolgozat-biralat-es-javaslat_2025_CsizmadiaDániel.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (79kB) |
![]() |
PDF
BA_B_Csizmadia_Dániel.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (295kB) |
Absztrakt (kivonat)
szakdolgozat központi témáját a relokációs szektorban működő kis- és középvállalkozások (KKV-k) marketingkommunikációs stratégiáinak vizsgálata adja, különös tekintettel a saját munkahelyemként is szolgáló Expatriates’ Services Trust Kft. gyakorlataira. A dolgozat aktualitását és relevanciáját a globális munkaerőpiaci mobilitás fokozódása és az ezzel párhuzamosan növekvő számú külföldi munkavállaló – ún. expatok – Magyarországra történő áramlása adja, amely a professzionális relokációs szolgáltatások iránti kereslet folyamatos emelkedését vonja maga után. Mindez új kihívások elé állítja a szektor szereplőit, különösen a kisebb vállalatokat, amelyek számára a marketingkommunikáció hatékony alkalmazása kulcsfontosságú tényezővé vált, illetve válik az ügyfélkör fenntartása, bővítése, illetve a versenyképesség megőrzése érdekében.A vizsgálat alapjául az EST Kft. működésének bemutatása szolgál, amely főként B2B alapon nyújt személyre szabott tanácsadói, adminisztratív és kísérő szolgáltatásokat multinacionális vállalatok magyarországi expat munkavállalói számára. A dolgozat célja feltárni, hogy e vállalkozás – és általánosságban a hasonló profilú KKV-k – milyen módon alkalmazzák, illetve alkalmazhatnák a marketingkommunikáció eszköztárát annak érdekében, hogy szolgáltatásaik láthatóságát és értékét növeljék egy viszonylag szűk, ám dinamikusan fejlődő piacon. A dolgozat különös hangsúlyt fektet az egyes eszközök helyes arányának, valamint a digitális kommunikáció és branding szerepének vizsgálatára a relokációs szolgáltatások terén.A kutatás módszertani alapját a szakirodalmi háttér feltérképezésén túl saját tapasztalatokon alapuló kvalitatív kutatás képezi: interjúk, versenytárselemzések, valamint az EST Kft. jelenlegi kommunikációs gyakorlatának kritikai elemzése. A kutatás célja nem csupán a jelenlegi gyakorlat hiányosságainak feltárása, hanem konkrét, alkalmazható és lehetőség szerint költséghatékony marketingkommunikációs stratégiák és megoldások javaslata is, amelyek révén a vizsgált KKV növelheti piaci részesedését, illetve versenyképességét akár nagyobb szereplőkkel szemben is.A dolgozat végére, annak eredményeként olyan javaslatok és következtetések születtek, amelyek a relokációs szektor jelenlegi és jövőbeli kihívásaira reflektálnak, és iránymutatást nyújtanak a marketingkommunikációs tevékenység fejlesztésére. A cél egy hosszú távon is fenntartható, adaptív kommunikációs stratégia kialakítása, amely nemcsak támogatja az üzleti célokat, hanem elősegíti a márkaépítést és az ügyfélkapcsolatok erősítését is egy folyamatosan változó környezetben.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment és Vállalkozás Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | humán erőforrás, külföldi munkavállalók, marketingkommunikáció, marketingstratégiák, nagyvállalatok |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Szep. 23. 13:03 |
Utolsó módosítás: | 2025. Szep. 23. 13:03 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |