Király Márton (2025) Fenntartható fogyasztás: Trend vagy valódi elköteleződés? Pénzügyi és Számviteli Kar.
![]() |
PDF
Király_Márton_x11zn0.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
![]() |
PDF
SZAKDOLGOZATI ÖSSZEFOGLALÁS.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (120kB) |
![]() |
PDF
BA_B_Király_Márton.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (1MB) |
![]() |
PDF
Király Márton ALAPK_szakdolgozat-biralat-es-javaslat_2025(1).pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (90kB) |
Absztrakt (kivonat)
A kutatás során a környezet és egészségtudatos termékeket forgalmazó online webshopokban rendszeresen vásárlók fenntarthatósággal kapcsolatos attitűdje állt a vizsgálat középpontjában. Megállapításra került, hogy ezen fogyasztói szubkultúra tagjai rendszerint nem divat vezéreltek, azonban több egyéb tényező is befolyással bír a vásárlási szokásaikra. Ide sorolandó az egyéni egészségtudat, az anyagi helyzet, vagy éppen az életkoruk. Azonban kevésbe szignifikáns a reklámok, influencerek hatása. A kapott adatok alapján pedig az a következtetést vonható le, hogy bár a fogyasztók a termékeken üdvözölik az öko tanúsítványok logóit, viszont az ezekkel kapcsolatos tudásuk hiányos. A vállalatok pedig tovább nehezítik a vásárlók e téren való tájékozódását a sokszor félrevezető, fenntarthatóságot sugalló „zöldre mosott” termékekkel.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment és Vállalkozás Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fenntartható fogyasztás, fenntarthatóság, fogyasztói attitűd, greenwashing, öko címke |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Szep. 23. 13:02 |
Utolsó módosítás: | 2025. Szep. 23. 13:02 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |