A display hirdetések tulajdonságainak hatása a hirdetési kampányok eredményességére

Ács Gergő (2025) A display hirdetések tulajdonságainak hatása a hirdetési kampányok eredményességére. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Ács_Gergő_Q909OT.pdf] PDF
Ács_Gergő_Q909OT.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Ács_Gergő_Q909OT_Szakdolgozati Összefoglaló.pdf] PDF
Ács_Gergő_Q909OT_Szakdolgozati Összefoglaló.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (74kB)
[thumbnail of BA_B_Katus_Réka.pdf] PDF
BA_B_Katus_Réka.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (3MB)
[thumbnail of Ács Gegő ALAPK_szakdolgozat-biralat-es-javaslat_2025.pdf] PDF
Ács Gegő ALAPK_szakdolgozat-biralat-es-javaslat_2025.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (79kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban az online marketingkommunikáció egyik legjelentősebb területével, a display hirdetések vizuális és technikai tulajdonságainak fogyasztói hatásaival foglalkoztam. Célom az volt, hogy feltárjam, a különféle hirdetési jellemzők, például a mozgóképes megjelenés, az animáció, a méret, az elhelyezkedés, valamint a vizuális zsúfoltság milyen hatással vannak a hirdetések észlelhetőségére, emlékezetességére, illetve a fogyasztók attitűdjére és kattintási hajlandóságára. A kutatási kérdéseim megválaszolásához először áttekintettem az online hirdetési formák fejlődését, majd részletesen elemeztem a display hirdetések szerepét és jellemzőit a digitális marketing eszköztárán belül. A szakirodalmi háttér alapján azonosítottam azokat a tényezőket, amelyek kiemelt szerepet játszanak a fogyasztói reakciók befolyásolásában. A dolgozat empirikus részében kvantitatív módszerrel, egy online kérdőív segítségével vizsgáltam meg, hogyan viszonyulnak a felhasználók a különböző display hirdetési formákhoz. A kapott válaszok alapján megállapítottam, hogy a válaszadók számára különösen fontos a vizuális megjelenés és az esztétikai minőség, ugyanakkor a túl gyakran megjelenő, zavaró vagy irreleváns hirdetések negatívan hatnak az elfogadottságra és az interakciós hajlandóságra. Kutatásom eredményei arra világítottak rá, hogy a display hirdetések sikeressége elsősorban azok vizuális minőségén, kreatív tartalmán és célzott megjelenítésén múlik. Meggyőződésem, hogy a jövő online kampányainak tervezése során a hirdetési tulajdonságok tudatos alakítása kulcsszerepet játszik a hatékony elérés és konverzió érdekében.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment és Vállalkozás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: banner, banner tulajdonság, Display hirdetés, hirdetések, hirdetési tevékenység, marketing
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Szep. 23. 13:02
Utolsó módosítás: 2025. Szep. 23. 13:02

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet