Az influencer vállalkozások eredményessége: Közösségi média marketingstratégiák elemzése

Bóna Bianka (2025) Az influencer vállalkozások eredményessége: Közösségi média marketingstratégiák elemzése. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Bóna_Bianka_VAROZ5.pdf] PDF
Bóna_Bianka_VAROZ5.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_Bóna_Bianka.pdf] PDF
BA_O_Bóna_Bianka.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (94kB)
[thumbnail of Bóna Bianka.pdf] PDF
Bóna Bianka.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (309kB)
[thumbnail of BA_B_Bóna_Bianka.pdf] PDF
BA_B_Bóna_Bianka.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (144kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozat célja annak vizsgálata, hogy az influencerek által alapított vállalkozások eredményességét milyen mértékben befolyásolja a közösségi médiában való aktív jelenlét. Akutatás középpontjában az influencerek és a követőtábor nélküli vállalkozók közötti különbségek álltak, különös tekintettel a marketingstratégiákra, az énmárka-építési folyamatokra és az ügyfélkapcsolatokra. A kvalitatív kutatás alapját tizenegy mélyinterjú képezte, amelyeket egytartalomgyártói háttérrel rendelkezővállalkozó készített. Az eredmények azt mutatják, hogy azinfluencerek előnyt élveznek a célcsoport elérésében és a márkahűség kialakításában, mivel személyes márkájuk erős kapcsolódási pontot jelent a fogyasztók számára. Ezzel szemben a követőtábor nélküli vállalkozók számára nagyobb kihívást jelent a láthatóság növelése és a bizalom kiépítése. A kutatás rávilágított arra is, hogy a tudatos közösségi média stratégia és ahiteles kommunikáció kulcsfontosságú tényezők a vállalkozások sikeressége szempontjából. Azeredmények gyakorlati iránymutatásként szolgálhatnak a digitális térben érvényesülni kívánókezdő vállalkozók számára.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment és Vállalkozás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: énmárka, influencer marketing, közösségi média, marketingstratégiák, márkahűség, ügyfélkapcsolat, vállalkozásindítás
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Szep. 23. 13:02
Utolsó módosítás: 2025. Szep. 23. 13:02

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet