Borbély Tünde (2025) Családbarát vagy gyerekmentes? A Cat Café Budapest elemzése szolgáltatásmarketing megközelítésből. Pénzügyi és Számviteli Kar.
![]() |
PDF
Borbély Tünde_SI700P.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
![]() |
PDF
BA_O_Borbély_Tünde.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (280kB) |
![]() |
PDF
BorbélyTünde.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (129kB) |
![]() |
PDF
BA_B_Borbély_Tünde.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozat célja a Cat Café Budapest szolgáltatásminőségének és vendégélményének vizsgálata, különös tekintettel a gyermekek belépését korlátozó szabályozás hatására. A kutatás középpontjában az a kérdés áll, hogy milyen mértékben befolyásolja a 10 év alatti gyermekek kizárása a látogatók által érzékelt szolgáltatásminőséget, az általános élményérzetet és a vendéglojalitást. A kutatás kiindulópontját az a gyakorlati dilemma adta, hogy vajon a korlátozás inkább versenyhátrányt jelent, vagy hozzájárulhat egy egyedibb, nyugodtabb vendégkör kialakításához.A dolgozat elméleti megalapozását a szolgáltatásmarketing releváns eszközei biztosították: a SERVQUAL gap-modell a szolgáltatásminőség dimenzióinak méréséhez nyújtott keretrendszert és a szolgáltatási teljesítmény és a fogyasztói elvárások eltéréseinek feltárásában adott segítséget, míg a 7P marketingmix és a HIPI-elv a szolgáltatások speciális természetét segítették értelmezni a vendéglátás kontextusában.Primer kutatásom kvantitatív, egy online kérdőív keretein belül mértem fel az általános vendégélményt, a szolgáltatásminőség és a vendégelégedettség kapcsolatrendszerét, valamint a korhatárhoz kötött szabályozás hatásait. Az elemzés során az előzőleg bemutatott szolgáltatásmarketingbeli eszközökön keresztül mutattam be a kutatás eredményét, a SERVQUAL gap-modell alapján feltártam a szolgáltatás fejlesztendő réseit, illetve a kitöltők tapasztalatainak alapján kielemeztem a HIPI-elv szerint a szolgáltatást. A 7P modellhez társítottam a 8. P-t, a „lila tehén” elmélettel.Az eredmények alapján a vendégek többségének a macskákkal való interakció a húzóerő, értékelik a nyugodt és kiszámítható környezetet és nyitottan, elfogadóan reagálnak az életkorbeli korlátozásra.A dolgozatom végén javaslatokat is megfogalmazok a kutatás alapján a szolgáltatás fejlesztésére, figyelembe véve a vendégelégedettséget, az állatok jólétét, valamint a márka egyediségének megőrzését.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment és Vállalkozás Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | marketing, marketingstratégiák, szolgáltatásmarketing, szolgáltatásmenedzsment, szolgáltatásminőség, vállalkozás marketingstratégiája, vendéglátóipar |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Szep. 23. 13:02 |
Utolsó módosítás: | 2025. Szep. 23. 13:02 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |