Üzleti Partnerek és egyetemek kapcsolata a Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem példáján keresztül

Farkas Kira Zoé (2025) Üzleti Partnerek és egyetemek kapcsolata a Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem példáján keresztül. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Farkas Kira szakdolgozat.pdf] PDF
Farkas Kira szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)
[thumbnail of Farkas Kira_összefoglaló.pdf] PDF
Farkas Kira_összefoglaló.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (223kB)
[thumbnail of Farkas Kira Zoé.pdf] PDF
Farkas Kira Zoé.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (572kB)
[thumbnail of Farkas Kira Zoé.pdf] PDF
Farkas Kira Zoé.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (215kB)
[thumbnail of VSZ bírálati lap_FarkasKira­ 2025.pdf] PDF
VSZ bírálati lap_FarkasKira­ 2025.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (306kB)

Absztrakt (kivonat)

Témaválasztásom oka, hogy a vállalatok és felsőoktatási intézmények közötti együttműködések az elmúlt évtizedekben egyre hangsúlyosabb szerepet kaptak a globális oktatási és gazdasági rendszerekben. Ez a jelenség különösen fontos a 21. század gyorsan változó, technológia-orientált világában, ahol a munkaerőpiac folyamatosan új készségeket és gyakorlati ismereteket követel meg a fiataloktól. Ahogy a világ egyre inkább a tudásalapú gazdaság irányába mozdul el, egyre több vállalat ismeri fel a felsőoktatásba történő befektetés jelentőségét, hogy így közvetlen hozzáférést nyerjenek a legfrissebb innovációkhoz és tehetségekhez. Ezzel párhuzamosan az egyetemek felismerik a vállalatokkal való partnerség lehetőségeit, amelyek révén képesek maradni a versenyképességük növelésére, valamint az oktatási tartalom relevanciájának megőrzésére.A téma aktualitását különösen az támasztja alá, hogy a vállalatok egyre nagyobb mértékben kapcsolódnak be az oktatási folyamatokba és kutatási projektekbe, nem csupán támogatóként, hanem aktív szereplőként. Ez a jelenség mind a fejlett, mind a fejlődő gazdaságokban megfigyelhető, ahol a vállalatok és egyetemek közötti kapcsolatok egyre szorosabbá válnak. A COVID-19 pandémia tovább növelte az oktatás digitalizációja és a vállalati szféra együttműködési szükségleteit, hiszen az online tanulás terjedésével a vállalatok technológiai megoldásokkal és gyakorlati tapasztalatokkal támogathatták az egyetemeket.A kutatásom célja az volt, hogy feltárjam a vállalatok és felsőoktatási intézmények közötti együttműködés formáit, előnyeit és kihívásait, szerepét. A fő célom az volt, hogy megértsem, hogy milyen együttműködések tudnak sikeresek lenni és ezek tudják-e a hallgatói részvételt és megítélést befolyásolni.A dolgozatom során primer kutatást végeztem annak érdekében, hogy a témát jobban megértsem. a kvalitatív oldalról mélyinterjús kutatást végeztem összesen 20 közép- és felsővezetővel a vizsgált egyetemen. Ezt követően pedig különféle kvalitatív elemzéseket készítettem és netnográfiai vizsgálatot végeztem a vállalati oldal megismerése végett.A dolgozatom lezárásaként következtetéseket fogalmaztam meg és jövőbeli javaslatokat tettem, különös tekintettel jövőbeli kutatási kérdésekre.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Vezetés és Emberi Erőforrás Fejlesztés Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Vezetés és szervezés

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: egyetem, együttműködés, felsőoktatás, kapcsolat, üzleti partnerek
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Szep. 23. 13:02
Utolsó módosítás: 2025. Szep. 23. 13:02

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet