Bercsek Júlianna (2025) Strategic Playbooks of Influence: A Comparative Study of Tourism and Economic Soft Power in London 2012 and Paris 2024 Olympic Games. Külkereskedelmi Kar.
![]() |
PDF
Julianna Bercsek_Master thesis 2025.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (864kB) |
![]() |
PDF
MAThesisAssessment-JBercsek-GAndrasi2025.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (105kB) |
![]() |
PDF
Pétervári Bercsek review.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (98kB) |
Absztrakt (kivonat)
This thesis examines how the London 2012 and Paris 2024 Olympic Games strategically utilise tourism and business investment strategies as instruments of soft power to enhance their nations’ global attractiveness and geopolitical influence. The study analyzes how both host cities aligned their Olympic strategies with broader national narratives. Through a comparative approach, the research examines quantitative data (tourism receipts, FDI trends) with qualitative analysis (policy documents, expert interviews) to assess how these strategies translated into measurable soft power gains and long-term legacies.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Nemzetközi tanulmányok (angol)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Business Investments, nation branding, Olympic Games, soft power, Tourism Strategies |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Szep. 23. 12:56 |
Utolsó módosítás: | 2025. Szep. 23. 12:56 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |