Strategic Playbooks of Influence: A Comparative Study of Tourism and Economic Soft Power in London 2012 and Paris 2024 Olympic Games

Bercsek Júlianna (2025) Strategic Playbooks of Influence: A Comparative Study of Tourism and Economic Soft Power in London 2012 and Paris 2024 Olympic Games. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Julianna Bercsek_Master thesis 2025.pdf] PDF
Julianna Bercsek_Master thesis 2025.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (864kB)
[thumbnail of MAThesisAssessment-JBercsek-GAndrasi2025.pdf] PDF
MAThesisAssessment-JBercsek-GAndrasi2025.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (105kB)
[thumbnail of Pétervári Bercsek review.pdf] PDF
Pétervári Bercsek review.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (98kB)

Absztrakt (kivonat)

This thesis examines how the London 2012 and Paris 2024 Olympic Games strategically utilise tourism and business investment strategies as instruments of soft power to enhance their nations’ global attractiveness and geopolitical influence. The study analyzes how both host cities aligned their Olympic strategies with broader national narratives. Through a comparative approach, the research examines quantitative data (tourism receipts, FDI trends) with qualitative analysis (policy documents, expert interviews) to assess how these strategies translated into measurable soft power gains and long-term legacies.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi tanulmányok (angol)

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Business Investments, nation branding, Olympic Games, soft power, Tourism Strategies
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Szep. 23. 12:56
Utolsó módosítás: 2025. Szep. 23. 12:56

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet