Könyvolvasási szokások alakulása és a marketing szerepe a könyvpiacon

Csatlós Kíra (2025) Könyvolvasási szokások alakulása és a marketing szerepe a könyvpiacon. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of QD4Z31 - Könyvolvasási szokások alakulása és a marketing szerepe a könyvpiacon.pdf] PDF
QD4Z31 - Könyvolvasási szokások alakulása és a marketing szerepe a könyvpiacon.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Bírálat Csatlós Kíra.pdf] PDF
Bírálat Csatlós Kíra.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (402kB)
[thumbnail of Külső bírálat - QD4Z31.pdf] PDF
Külső bírálat - QD4Z31.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (89kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban az olvasási szokások és a marketing kapcsolatát vizsgáltam, ötvözve személyes érdeklődésemet és tanulmányaimat. Kutatásom célja annak feltárása volt, hogy a 21. században milyen tényezők befolyásolják az emberek olvasási és könyvvásárlási szokásait, különös tekintettel a fogyasztói magatartásra és a marketingkommunikációra. A dolgozat első felében szekunder adatgyűjtésre támaszkodva bemutattam a nemzetközi és hazai könyvpiacot, az olvasási szokásokat, valamint a piac aktuális kihívásait, például a digitalizációt és a szabályozási környezet változásait. Ezt követően a fogyasztói döntéseket befolyásoló tényezőket, illetve az alkalmazott marketingeszközöket elemeztem. A kutatás második felében primer adatgyűjtést végeztem egy online kérdőív segítségével, amelyet 396 fő, főként Z generációs, felsőfokú végzettséggel rendelkező nő töltött ki. Négy hipotézis mentén vizsgáltam többek között a preferált könyvformátumokat, az online vélemények hatását, a borító szerepét, valamint a közösségi média olvasásra gyakorolt hatását. Elemzésemmel célom volt a hipotézisek igazolása vagy cáfolata, valamint a témát érintő átfogóbb következtetések levonása és ezek részletek ismertetése.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: BookTok, könyvolvasási szokások, könyvpiac, marketing, marketingkommunikáció
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Szep. 23. 12:56
Utolsó módosítás: 2025. Szep. 23. 12:56

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet