Consumer and buyer behaviour among Hungarian Gen Z’s and their preferences on International versus Local Coffee Establishments

Adamov Adrienn (2025) Consumer and buyer behaviour among Hungarian Gen Z’s and their preferences on International versus Local Coffee Establishments. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Adamov Adrienn_Consumer and buyer behaviour among Hungarian Gen Z’s and their preferences on International versus Local Coffee Establishments.pdf] PDF
Adamov Adrienn_Consumer and buyer behaviour among Hungarian Gen Z’s and their preferences on International versus Local Coffee Establishments.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of 1_melleklet_szakdolgozat-jelentkezes-es-temavazlat.pdf] PDF
1_melleklet_szakdolgozat-jelentkezes-es-temavazlat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (247kB)
[thumbnail of 2_melleklet_kulso-konzulens-osszeferhetetlensegi-nyilatkozata.pdf] PDF
2_melleklet_kulso-konzulens-osszeferhetetlensegi-nyilatkozata.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (144kB)
[thumbnail of Adamov_thesis_evaluation.pdf] PDF
Adamov_thesis_evaluation.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (129kB)
[thumbnail of External_Consultant_Evaluation_Adamov_Adrienn.pdf] PDF
External_Consultant_Evaluation_Adamov_Adrienn.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (167kB)

Absztrakt (kivonat)

This study examines the consumer and buyer behaviour among generation z of Hungarian citizens, and the decision making processes. It also searches for the reason behind choosing between International versus Local Hungarian Cafés, and the researcher tries to explore further relevance of the coffee market, trends within the generation and its nation, possible solutions for a better customer care system in Hungary and the general opinion of those who consume coffee in cafés. This research also investigates the complexity of coffee industry and today's issues, which occur within the sector such as sustainability problems or the continuous development of trends, which are distributed on different channels. As a result the the decision making processes of the participants in the survey, comparing with the online findings.Although the findings may not be 100 % accurate, as the distribution of others research might differ geographically, or the general review is not researched that much yet.The study provides a better understanding on how today's generation views coffee and the market, also providing a glimpse inside what could potentially be even more improved within businesses.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: döntéselemzés, élelmiszerfogyasztás, fogyasztói magatartás, nemzetközi marketing, vásárlói magatartás, Z generáció
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Szep. 23. 12:56
Utolsó módosítás: 2025. Szep. 23. 12:56

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet