Két választás, egy taktika-Politikai kommunikációs stratégiák a 2016-os amerikai és a 2018-as magyarországi választási kampányok során

Badik Fanni (2025) Két választás, egy taktika-Politikai kommunikációs stratégiák a 2016-os amerikai és a 2018-as magyarországi választási kampányok során. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat-kész.pdf] PDF
Szakdolgozat-kész.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Bírálati lap Badik Fanni PDF.pdf] PDF
Bírálati lap Badik Fanni PDF.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (256kB)
[thumbnail of külső konzulens értékelés_Badik Fanni.pdf] PDF
külső konzulens értékelés_Badik Fanni.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (108kB)

Absztrakt (kivonat)

A kutatásom során összehasonlítottam a 2016-os amerikai elnökválasztási és a 2018-as magyarországi országgyűlési választási kampány politikai kommunikációs stratégiáit. Szekunder kutatási módszert alkalmaztam, azaz szakirodalmakat, korábbi kutatásokat és folyóiratokban megjelent cikkeket tanulmányoztam. A dolgozatom célja az volt, hogy megnézzem, a vizsgált kampányok alatt a dezinformációk milyen szerepet játszottak a választások végkimenetelében. Ezen felül összevetettem Donald Trump mint kihívó és Orbán Viktor mint inkumbens kommunikációs stratégiáit az adott időszakokban, például kitértem az előnyben részesített közösségimédia platformokra, a kampányüzeneteikre és a televíziós megjelenéseikre. Az eredményeim azt mutatják, hogy mindkét kampány szerves részét képezták a dezinformációk, álhírek, összeesküvéselméletek, azonban az inkumbens- kihívó szerepkört, a politikai- és médiakörnyezetet eltérő módon használták ki a szóban forgó politikusok a választópolgárok megnyerése érdekében. Kitértem még a dolgozatom során arra, hogy mi a populizmus fogalma, és az általam vizsgált szakirodalmak kit tekintenek populista politikusnak. Áttekintettem a szűrőbuborékok hatását a közösségi médiát használókra, valamint lényegesnek tartottam kiemelni, hogy a dezinformációk értelmezése politikai szimpátiától is függ.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: dezinformáció, Donald Trump, médiakörnyezet, Orbán Viktor, politikai kommunikáció, populizmus, választási kampány
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Szep. 23. 12:56
Utolsó módosítás: 2025. Szep. 23. 12:56

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet