Vállalati Imázs-építés

Bencsik Vivien (2025) Vállalati Imázs-építés. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Vállalati Imázs-építés.pdf] PDF
Vállalati Imázs-építés.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Bencsik Vivien.pdf] PDF
Bencsik Vivien.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (696kB)

Absztrakt (kivonat)

A záródolgozatom középpontjában a vállalati imázs építésének témája áll, amely napjaink dinamikus, versenyalapú gazdasági környezetében meghatározó tényezővé vált a fogyasztói döntéshozatalban, a márkahűség kialakulásában és a piaci pozíció megszilárdításában. Ezáltal szerezhetünk bizalmat és hűséget célközönségünk által. A dolgozat célja, hogy feltérképezze és rendszerezze a vállalati imázs fogalmát, annak összetevőit, kialakításának folyamatát, valamint azokat az eszközöket és módszereket, amelyek segítségével a vállalatok képesek tudatosan formálni a róluk kialakított képet. Az elméleti háttér bemutatásán keresztül a dolgozat definiálja a vállalati imázs fogalmát, és megkülönbözteti más, szorosan kapcsolódó marketing- és kommunikációs kategóriáktól, mint például a márka, az arculat, az identitás vagy a vállalati hírnév. Külön hangsúlyt kap, hogy ezek a fogalmak nem elkülönülten, hanem egymással szorosan összefonódva működnek, és együtt alakítják ki azt a benyomást, amelyet a vállalat kivált a külvilágban – legyen az a fogyasztó, a versenytárs, a befektető vagy bármely más érintett fél. A dolgozat részletesen tárgyalja azokat a stratégiai és operatív eszközöket, amelyek az imázsépítés szempontjából kulcsfontosságúak. Ide tartoznak az arculattervezés elemei (logó, színek, tipográfia), a vizuális kommunikáció következetessége, a nyilvános megjelenések (pl. reklám, PR-események, CSR-tevékenységek), valamint a belső kommunikáció hatása a vállalaton belüli értékek közvetítésére. A vállalati imázst nemcsak a vállalat által közvetített üzenetek formálják, hanem a fogyasztók, munkavállalók és más stakeholderek visszajelzései is, így a dolgozat kitér az imázs kétirányú természetére is. A kutatás gyakorlati része egy konkrét hazai vállalat példáján keresztül mutatja be az elméleti ismeretek alkalmazását. A vizsgálat célja az volt, hogy feltárja, milyen tényezők alakítják a vállalat jelenlegi megítélését a célcsoport körében, és mennyire hatékonyak a vállalat által alkalmazott kommunikációs és imázsépítő eszközök. A kutatás során kérdőíves módszertan és kvalitatív megfigyelés került alkalmazásra, amely lehetővé tette a fogyasztói attitűdök és preferenciák mélyebb megértését. Az eredmények azt mutatják, hogy a vizsgált vállalat kommunikációja részben tudatos és következetes, azonban bizonyos arculati és márkakommunikációs elemek fejlesztésre szorulnak. A dolgozat ennek kapcsán konkrét javaslatokat fogalmaz meg, többek között az egységes vizuális kommunikáció kialakítására, a célzottabb PR-tevékenységre, valamint az értékalapú vállalati üzenetek megerősítésére vonatkozóan. Különösen fontos a dolgozat szerint az online jelenlét szerepe, amely a modern fogyasztók elsődleges információs forrása. Összegzésként a dolgozat megállapítja, hogy a vállalati imázsépítés egy hosszú távú stratégiai folyamat, amely csak akkor lehet sikeres, ha a vállalat minden részlege és megnyilvánulása összhangban van a vállalati értékekkel és célokkal. A következetes, hiteles és célcsoport-orientált kommunikáció kulcsfontosságú ahhoz, hogy a vállalat pozitív képet alakítson ki magáról, és ezt hosszú távon fenn is tudja tartani. A dolgozat ezzel nemcsak elméleti iránymutatást nyújt, hanem gyakorlati tanácsokat is kínál a hazai vállalatok számára az eredményes és fenntartható imázsépítéshez. Az imázsépítés egyre fontosabbá válik a vállalatok hosszú távú fenntarthatósága és versenyképessége szempontjából, különösen a digitalizáció és a globális piaci jelenlét terjedésének korszakában. A fogyasztók ma már nem csupán termékeket vásárolnak, hanem értékeket, identitást és élményeket is, amelyeket az adott márka képvisel. Éppen ezért a vállalati imázsnak nemcsak a külvilágban kell koherensnek és hitelesnek lennie, hanem a belső vállalati kultúrával is összhangban kell állnia. A dolgozat ezt az összefüggést is részletesen vizsgálja, hangsúlyozva a belső kommunikáció és az alkalmazotti attitűdök szerepét az imázs fenntartásában és erősítésében.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: arculat - image, imázs, marketingkommunikáció, márkaépítés, public relations
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Szep. 23. 12:55
Utolsó módosítás: 2025. Szep. 23. 12:55

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet