A toborzástól a munkáltatói márkáig: A Lufthansa Systems Hungária employer branding stratégiájának változása

Bereczky Ádám András (2025) A toborzástól a munkáltatói márkáig: A Lufthansa Systems Hungária employer branding stratégiájának változása. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Bereczky-Ádám_BWFXDQ_SZAKDOLGOZAT_KKK_Public_Relations_és_Szóvivő_képzés.pdf] PDF
Bereczky-Ádám_BWFXDQ_SZAKDOLGOZAT_KKK_Public_Relations_és_Szóvivő_képzés.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (502kB)
[thumbnail of Bereczky Ádám Szakdolgozat Bírálat.pdf] PDF
Bereczky Ádám Szakdolgozat Bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (47kB)
[thumbnail of Bereczky_biralat.pdf] PDF
Bereczky_biralat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (113kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozat a Lufthansa Systems Hungária munkáltatói márkakommunikációjának átalakulását vizsgálja, különös tekintettel arra, hogyan tolódott el a kommunikációs fókusz a toborzást támogató üzenetektől a szakmai pozicionálás irányába. A téma aktualitását az adja, hogy a vállalat 2023 őszén jelentős növekedési ciklus lezárását követően újfajta employer branding megközelítést alkalmazott, amelyben már nem kizárólag a munkahelyi élmény, hanem a szakértői hitelesség, tudásmegosztás és iparági jelenlét is hangsúlyos szerepet kapott. A kutatás kvalitatív módszertannal, dokumentum- és tartalomelemzéssel készült, a vizsgálat alapját a vállalat közösségi média bejegyzései, sajtóközleményei, szakmai díjakról szóló kommunikációja, valamint rendezvényeken való szerepvállalásai képezték. Az elemzés két időszakra bontva – 2022 elejétől 2023 őszéig, illetve 2023 őszétől 2024 végéig – követte végig a kommunikációs hangsúlyeltolódást. A vizsgálat megállapította, hogy a Lufthansa Systems Hungária employer branding stratégiája egyre tudatosabban épít a szakmai pozíció erősítésére, miközben megtartja az emberközpontú üzeneteket is. A közösségi média tartalmakban, a díjak kommunikációjában és a szakmai eseményeken való jelenlétben egyaránt tetten érhető az a törekvés, hogy a vállalat ne csupán vonzó munkahely legyen, hanem elismert szakmai közösségként is pozícionálja magát a technológiai szektorban.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Public Relations és szóvivő

Mű típusa: záródolgozat
Kulcsszavak: employer branding, employer value prorposition, EVP, fókuszváltás, Munkáltatói márka
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Szep. 23. 12:55
Utolsó módosítás: 2025. Szep. 23. 12:55

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet