Taylor Swift hatása az amerikai National Futball League-re fogyasztói és marketingkommunikációs szempontból

Csonka Adrienn Fanni (2025) Taylor Swift hatása az amerikai National Futball League-re fogyasztói és marketingkommunikációs szempontból. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Csonka Adrienn Fanni (LU0EPY) -  Szakdolgozat.pdf] PDF
Csonka Adrienn Fanni (LU0EPY) - Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of 2 2..pdf] PDF
2 2..pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (25kB)
[thumbnail of szakdolgozat-kulsokonzulens-biralat-igmandy-zoltan-aron.pdf] PDF
szakdolgozat-kulsokonzulens-biralat-igmandy-zoltan-aron.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (82kB)
[thumbnail of Csonka Adrienn bírálat.pdf] PDF
Csonka Adrienn bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (472kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban Taylor Swift globális jelenségként betöltött szerepét vizsgáltam, tekintettel az amerikai National Football League-re (NFL) és Travis Kelce személyére gyakorolt hatására. Kutatásom célja az volt, hogy feltárjam, milyen mértékben befolyásolta Swift megjelenése a Super Bowl nézettségét, a reklámkampányok összetételét, valamint Kelce média perszónáját.A dolgozat során szekunder és primer kutatást végeztem: szakirodalmi áttekintést, közösségimédia-elemzést, mélyinterjúkat, kérdőíves lekérdezést, valamint saját adatbázist készítettem a 2023–2025 közötti Super Bowl reklámok elemzéséből.Kutatási eredményeim alapján megállapítható, hogy a 2024-es LVIII Super Bowl nézettsége 8,6 millió fővel nőtt az előző évhez képest, ebből 3,95 millió női néző volt, ami korábban nem volt jellemző. Bár a nézőszám-növekedés Swift jelenlétének is tulajdonítható, a pontos motiváció nem mérhető. A reklámok összetétele nem változott jelentősen Swift megjelenése után sem: továbbra is főként férfiakat célzó termékek (szolgáltatások, alkohol, élelmiszerek) jelentek meg, női célcsoportot fókuszáló kampánybővülés nem volt kimutatható.Travis Kelce népszerűsége Swift-tel való kapcsolata révén globálisan megnőtt, főként a közösségi médiában. Kutatásom arra is rávilágított, hogy Kelce megítélése nagymértékben függ Swift rajongóinak véleményétől, így egy esetleges szakítás a sportoló média megjelenésére is negatív hatással lehet.Összességében Taylor Swift jelentős, ám hosszú távon valószínűleg nem gyakorolt maradandó hatást az NFL-re női elérés szempontjából, viszont Travis Kelce népszerűségére mindenképpen igen.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fogyasztás, fogyasztói magatartás, marketingkommunikáció, NFL, sport, zene
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Szep. 23. 12:55
Utolsó módosítás: 2025. Szep. 23. 12:55

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet