Tokyo Disneyland: a mesebirodalom hódítása Japánban - marketinges szemmel

Birkás Beatrix (2025) Tokyo Disneyland: a mesebirodalom hódítása Japánban - marketinges szemmel. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Birkás Beatrix_E3OJS0_Tokyo Disneyland.pdf] PDF
Birkás Beatrix_E3OJS0_Tokyo Disneyland.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)
[thumbnail of Birkás Beatrix bírálat Sato Noriko.pdf] PDF
Birkás Beatrix bírálat Sato Noriko.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (143kB)
[thumbnail of 2025 Birkás Beatrix belső bírálat Székács.pdf] PDF
2025 Birkás Beatrix belső bírálat Székács.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (504kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozat célja a Tokyo Disneyland és DisneySea sikerének vizsgálata a japán piacon, különös tekintettel a lokalizációs stratégiákra, a fogyasztói magatartásra és a különböző generációk eltérő attitűdjeire. A kutatás során feltárt eredmények alapján egyértelművé vált, hogy a Disney márka japán adaptációjának kulcsa a kulturális értékek mélyreható integrációjában, a vendégélmény személyre szabásában és a fogyasztók érzelmi kötődésének erősítésében rejlik. A park nem csupán alkalmazta, hanem továbbfejlesztette a Disney eredeti koncepcióját, létrehozva egy olyan helyszínt, amely egyszerre globális és autentikusan japán. A japán vendégszeretet, az omotenashi elve, központi szerepet játszik a látogatói élmény formálásában, hozzájárulva a magas szintű lojalitáshoz és az ismételt látogatásokhoz. A primer kutatás keretében feltárt generációs különbségek rámutattak, hogy míg a fiatalabbak aktív élménykeresésük során vonzódnak a park modern és dinamikus kínálatához, az idősebb korosztály számára a nosztalgia, a családi kapcsolatok és a közös élmények válnak a látogatás fő motivációivá. A dolgozat eredményei alátámasztják, hogy a Tokyo Disneyland és DisneySea több mint szórakoztató létesítmények: olyan kulturális jelenségek, amelyek mélyen beágyazódtak a japán társadalomba, és amelyek jelentős hatást gyakorolnak a helyi fogyasztói szokásokra és identitásformálásra egyaránt.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 7P modell, Disney, japán fogyasztók, márkázás, Tokió Disneyland
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Szep. 23. 12:55
Utolsó módosítás: 2025. Szep. 23. 12:55

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet