Egy B2B kozmetikai vállalat B2C piacra lépésének lehetőségei és kihívásai

Bozóki Dorka (2025) Egy B2B kozmetikai vállalat B2C piacra lépésének lehetőségei és kihívásai. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Egy B2B kozmetikai vállalat B2C piacra lépésének lehetőségei és kihívásai - Bozóki Dorka - MRZ1BY.pdf] PDF
Egy B2B kozmetikai vállalat B2C piacra lépésének lehetőségei és kihívásai - Bozóki Dorka - MRZ1BY.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (820kB)
[thumbnail of BozokiD_szakdolgozat_ertekeles.pdf] PDF
BozokiD_szakdolgozat_ertekeles.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (97kB)
[thumbnail of opp_B2B_Bozoki.pdf] PDF
opp_B2B_Bozoki.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (183kB)

Absztrakt (kivonat)

ABSZTRAKT A globális és hazai kozmetikai piac az elmúlt években jelentős szerkezeti átalakuláson ment keresztül. A digitalizáció, a fogyasztói tudatosság növekedése és az online csatornák térnyerése új kihívások elé állította a vállalatokat, különösen azokat, amelyek eredetileg kizárólag B2B modellben működtek. Ezekre a tendenciákra reflektálva dolgozatom egy B2B kozmetikai vállalat B2C piacra belépésének lehetőségeit és kihívásait vizsgálja. A szakirodalmi áttekintés során nyilvánvalóvá vált, hogy napjainkban a márkák nem pusztán termékek összességeként jelennek meg, hanem érzelmi kapcsolódási pontként a fogyasztók számára. Ahogy Papp-Váry Árpád is miatt: „a márkákhoz nem racionálisan, hanem emberi érzelmekkel viszonyulunk” (Papp-Váry, 2021, p. 9.). A B2C piacra lépés tehát nem csak értékesítési, hanem mélyebb érzelmi kötődést igény-lő kommunikációs feladatot is jelent. A dolgozatban végzett összehasonlító vizsgálat igazolja, hogy azok a vállalatok, amelyek képesek érzelmekre és átgondolt stratégiákra alapozni a fogyasztói kapcsolataikat, hosszabb távon stabilabb piaci pozíciót érhetnek el. Ezt a felismerést Achenbaum gondolata is alátámasztja, aki szerint ,,a márkát a márkázatlan tömegterméktől a fogyasztói érzékelések és érzelmek összessége különbözteti meg, tartalmazza a termék tulajdonságait, a már-kanevet és a mögötte álló vállalatot” (Papp-Váry, 2021, p. 9.). Dolgozatom eredményei azt támasztják alá, hogy egy jól előkészített, stratégiai alapokon nyugvó hibrid modell lehetőségeit a vállalat piaci pozíciójának megerősítésére, a márkahűség növelésére, valamint a vásárlói bázis kiszélesítésére. Csak hangsúlyoztam, hogy a siker kulcsa nem pusztán a termékekben, hanem az érzelmekre építő, hiteles kommunikációban rejlik, amely hosszú távon képes valódi márkaértéket teremteni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: B2B, B2C, belső vállalati folyamatok, kiskereskedelem, kommunikáció, kozmetikai cikkek, Magyarország, marketing, nagykereskedelem
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Szep. 23. 12:55
Utolsó módosítás: 2025. Szep. 23. 12:55

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet