Intergenerational Communication in the Influencer Economy: How Beauty Influencers Connect Across Generations on TikTok and Instagram

Chalernphon Vilayvanh (2025) Intergenerational Communication in the Influencer Economy: How Beauty Influencers Connect Across Generations on TikTok and Instagram. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Chalernphon_Vilyavanh_MPKDFZ_BNMTEK.pdf] PDF
Chalernphon_Vilyavanh_MPKDFZ_BNMTEK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Chalernphon Vilayvanh  internal-assessors-undergraduate-programmes 2025.pdf] PDF
Chalernphon Vilayvanh internal-assessors-undergraduate-programmes 2025.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (889kB)
[thumbnail of Thesis review_Chalernphon Vilayvanh_2025_.pdf] PDF
Thesis review_Chalernphon Vilayvanh_2025_.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (123kB)

Absztrakt (kivonat)

This research examines how beauty influencers can connect with Gen Z and Millennial audiences through platform-specific communication approaches on TikTok and Instagram. Using qualitative content analysis, it analyzes 60 posts from Michelle Phan, James Charles, and Huda Kattan to explore the roles of tone, visual form, and platform affordances in the proper tone of voice to provide a connection that is aligned with generational experiences and digital habits.This study was guided by communication theories, including Uses and Gratifications, Parasocial Interaction, and Media Richness. These research findings illustrate the importance of authenticity, emotional tone, and visual appropriation for generating cross-generational harmonization. The research has implications for beauty influencers, marketers, and digital strategists to engage an audience in a generally fragmented and competitive social media world.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: communication, generational, influencer, intergenerational, Social media
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Szep. 23. 12:55
Utolsó módosítás: 2025. Szep. 23. 12:55

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet