Chalernphon Vilayvanh (2025) Intergenerational Communication in the Influencer Economy: How Beauty Influencers Connect Across Generations on TikTok and Instagram. Külkereskedelmi Kar.
![]() |
PDF
Chalernphon_Vilyavanh_MPKDFZ_BNMTEK.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
![]() |
PDF
Chalernphon Vilayvanh internal-assessors-undergraduate-programmes 2025.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (889kB) |
![]() |
PDF
Thesis review_Chalernphon Vilayvanh_2025_.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (123kB) |
Absztrakt (kivonat)
This research examines how beauty influencers can connect with Gen Z and Millennial audiences through platform-specific communication approaches on TikTok and Instagram. Using qualitative content analysis, it analyzes 60 posts from Michelle Phan, James Charles, and Huda Kattan to explore the roles of tone, visual form, and platform affordances in the proper tone of voice to provide a connection that is aligned with generational experiences and digital habits.This study was guided by communication theories, including Uses and Gratifications, Parasocial Interaction, and Media Richness. These research findings illustrate the importance of authenticity, emotional tone, and visual appropriation for generating cross-generational harmonization. The research has implications for beauty influencers, marketers, and digital strategists to engage an audience in a generally fragmented and competitive social media world.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Kommunikáció Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | communication, generational, influencer, intergenerational, Social media |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Szep. 23. 12:55 |
Utolsó módosítás: | 2025. Szep. 23. 12:55 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |