Nők a reklámokban: A női testek ábrázolása a reklámiparban

Balogh Zsófi Zoé (2025) Nők a reklámokban: A női testek ábrázolása a reklámiparban. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Balogh Zsófi Zoé - Szakdolgozat.pdf]
Előnézet
PDF
Balogh Zsófi Zoé - Szakdolgozat.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of Nyilatkozat (1).pdf] PDF
Nyilatkozat (1).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (814kB)
[thumbnail of BaloghZSZ-biralati-szempontok-belso-biralo-alapkepzes.pdf] PDF
BaloghZSZ-biralati-szempontok-belso-biralo-alapkepzes.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (148kB)
[thumbnail of Balogh Zsófi Zóé értékelés szöveges.pdf] PDF
Balogh Zsófi Zóé értékelés szöveges.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (376kB)

Absztrakt (kivonat)

Az alábbi dolgozat a női testek ábrázolását elemzi a reklámiparban, különös tekintettel arra, hogyan jelent meg az idealizált és az átlagosnak tekintett női test a különböző webes időszakok reklámjaiban. A kutatás arra irányul, hogy megvizsgálja, mennyire tükrözik a reklámok a valóságos női testeket és a szépségideálokat, illetve, hogy a márkák mennyire következetesen és hitelesen képviselik a testpozitivitás és a sokszínűség értékeit. Öt ismert márka kampányai kerülnek elemzésre kvalitatív tartalomelemzéssel, mint a Victoria’s Secret, Calvin Klein, Dove, Fenty Beauty és SKIMS. A vizsgálat tárgyát képezik a reklámok vizuális és szöveges kommunikációja, a modellek testképe és megjelenése, a kampányok mögötti narratíva, üzenetek és a márkák bevétele. A szakdolgozat átfogóan bemutatja, hogyan alakítják a reklámok a női testekkel kapcsolatos társadalmi elvárásokat, és hogyan változott mindez a digitális korszakra való átmenet során a statikus webről. A kutatás hozzájárul a médiareprezentációval kapcsolatos diskurzusokhoz, különös tekintettel a testkép, szépségideál és diverzitás kérdésköreire.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: femvertising, kommunikációs eszközök, marketingstratégiák, márkastratégiák, nők, reklám, reklámeszközök, reklámkampányok, sokszínűség, szépségideálok
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Szep. 23. 12:55
Utolsó módosítás: 2025. Szep. 23. 12:55
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/58044

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet