Magyar multinacionális vállalatok terjeszkedési stratégiái

Bódi Emese (2025) Magyar multinacionális vállalatok terjeszkedési stratégiái. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Bódi Emese diplomadolgozat.pdf] PDF
Bódi Emese diplomadolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (916kB)
[thumbnail of Bódi_Emese_Szakdolgozat_Bírálat.pdf] PDF
Bódi_Emese_Szakdolgozat_Bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (1MB)
[thumbnail of Bódi Emese SM.pdf] PDF
Bódi Emese SM.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (362kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozat a magyar multinacionális vállalatok nemzetközi terjeszkedési stratégiáinak részletes elemzésére összpontosít, kiemelve azokat a tényezőket, amelyek meghatározzák a globális piacon való sikerüket. A vállalati nemzetköziesedés közvetlen hatással van egy ország gazdaságának versenyképességére és növekedésére. A dolgozat vizsgálja, hogyan alakítják a magyar cégek a nemzetközi piacra lépés stratégiáit és milyen kihívásokkal kell szembenézniük a nemzetközi térben. A dolgozatom során öt vállalat terjeszkedését elemeztem részletesebben, különös figyelmet fordítva a nemzetközi piacokon való megjelenésük és növekedésük dinamikájára. Az elemzés alapját interjúk, szakirodalom, valamint céges beszámolók és tanulmányok képezték.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Gazdaságtan Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdaság és gazdálkodás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fdi, Magyarország, multinacionális vállalatok, nemzetköziesedés, stratégia, terjeszkedés
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Szep. 23. 12:54
Utolsó módosítás: 2025. Szep. 23. 12:54

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet