Bódi Emese (2025) Magyar multinacionális vállalatok terjeszkedési stratégiái. Külkereskedelmi Kar.
![]() |
PDF
Bódi Emese diplomadolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (916kB) |
![]() |
PDF
Bódi_Emese_Szakdolgozat_Bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (1MB) |
![]() |
PDF
Bódi Emese SM.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (362kB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozat a magyar multinacionális vállalatok nemzetközi terjeszkedési stratégiáinak részletes elemzésére összpontosít, kiemelve azokat a tényezőket, amelyek meghatározzák a globális piacon való sikerüket. A vállalati nemzetköziesedés közvetlen hatással van egy ország gazdaságának versenyképességére és növekedésére. A dolgozat vizsgálja, hogyan alakítják a magyar cégek a nemzetközi piacra lépés stratégiáit és milyen kihívásokkal kell szembenézniük a nemzetközi térben. A dolgozatom során öt vállalat terjeszkedését elemeztem részletesebben, különös figyelmet fordítva a nemzetközi piacokon való megjelenésük és növekedésük dinamikájára. Az elemzés alapját interjúk, szakirodalom, valamint céges beszámolók és tanulmányok képezték.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Nemzetközi Gazdaságtan Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Nemzetközi gazdaság és gazdálkodás
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fdi, Magyarország, multinacionális vállalatok, nemzetköziesedés, stratégia, terjeszkedés |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Szep. 23. 12:54 |
Utolsó módosítás: | 2025. Szep. 23. 12:54 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |