Szabó Botond (2024) A zene, mint pénzkeresési forma. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
![]() |
PDF
Szabó_Botond_PSZK.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (373kB) |
![]() |
Microsoft Word
Szabó_Botond_PSZK.docx Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (15kB) |
![]() |
PDF
Szabó_Botond_PSZK.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (373kB) |
![]() |
PDF
Szabó_Botond_PSZK_biralati_lap.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (95kB) |
![]() |
PDF
05_Dolgozat_biralati_lap_2024_HU_Szabó Botond_aláírt.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (322kB) |
Absztrakt (kivonat)
A ZENE, MINT PÉNZKERESÉSI FORMA Ez a dolgozat a zenét, mint pénzkeresési formát, és annak kiemelkedő elemeit vizsgálja. A dolgozat hipotézise egy gyakori feltételezésre alapszik, miszerint a zenei pályán az átlagember elég idő és munka után biztos, és gondoktól mentes megélhetésre találhat, pontosan úgy, mint egy általános szakmai karrier során – adódik a kérdés, hogy ez az állítás valóban igaz-e? Ezen fentebbi kérdést megválaszolandóan a hipotézis cáfolatára és/vagy alátámasztására mutat be a dolgozat példákat, különböző körülményekkel rendelkező a zeneiparon belül elhelyezkedők (előadók, bandák és zenei producerek, hangmérnökök) helyzeteiből, hiszen többek közt élet- illetve pénzügyi szituációtól, szerződésektől és online jelenléttől függően más-más dolgok bizonyulnak elsődleges vagy legnagyobb bevételi forrásnak - már amennyiben egyáltalán képesek financiális téren sikert elérni, hiszen ez korántsem egy annyira általános dolog, mint amilyennek a laikus szem láthatja. A kutatásom célja az utca emberének szeme előtt tartott leplet lerántani, és valóban megmutatni, mit lehet reálisan elérni egy mindennapi személynek csupán önnön munkamoráljára, szellemére és kreativitására támaszkodva, illetve, hogy milyen behatások érhetnek egy, a zene területén sikeres embert. A kutatást egyaránt belföldi és külföldi (innen főként amerikai) körökben, sokszor saját ismeretség és tapasztalat alapján végeztem, melyben a prominens elemzési módszer a SWOT volt. A korábbi tanulmányok a szakterületen mind vagy összeségében a zeneipart, vagy a már felkapott előadókat és neveket, avagy a nagyátlag számára ismeretlen helyzeteket vizsgálták, mellyel szemben ez a kutatás figyelembe veszi a radar alatti, “underground” kultúrát és annak tagjait is, melyet a jövőben is érdemes mindenképpen figyelemmel tartani, főleg a tengerentúlon. Kulcsszavak: bevételi források, underground, szerződés, előadók, producerek, hangmérnökök
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Pénzügy Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | 20. század, 21. század, kulturális antropológia, szórakoztatóipar, zene, zenetörténet |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Szep. 23. 11:58 |
Utolsó módosítás: | 2025. Szep. 23. 11:58 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |