Katona Patrik (2024) Luxus vagy alapszükséglet? Az internet szerepe napjainkban, avagy miért elképzelhetetlen az élet nélküle. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
![]() |
PDF
Katona_Patrik_KKK.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (5MB) |
![]() |
Microsoft Word
Katona_Patrik_KKK.docx Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (23kB) |
![]() |
PDF
Katona_Patrik_KKK_MSZ.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (198kB) |
![]() |
PDF
Katona.Patrik.Bírálat.PVÁF.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (406kB) |
Absztrakt (kivonat)
Kutatómunkám során az internet napjainkban betöltött szerepét kívánom alaposabban megvizsgálni az X, Y és Z generációs csoportok tekintetében. Az internet egészen hosszú utat járt be, hogy elérje napjaink formáját, mely nélkül a legtöbb ember el sem tudná képzelni az életét. Ezért úgy éreztem, hogy a téma aktualitásának köszönhetően kiváló alapot biztosít egy kutatás lebonyolításához. Dolgozatom során a kutatás elején felállított négy hipotézisemet kívántam igazolni: Az közösség iránti szükségletek kielégítésben fontos szerepe van az internetnek az X, Y és Z generáció életében Az internet napjainkban egyaránt fontos az X, Y és a Z generáció számára, azonban míg a fiatalok számára a mobilinternet, addig idősebb társaik számára a WiFi fontosabb A fővárosi, illetve városi emberek számára nagyobb fontosággal bír az internet, mint a kistelepüléseken élőknek. Az idő múlásával az X-és Y generáció tagjait az internet hiánya kevésbé viseli meg, mint a Z generáció tagjait A szekunder kutatás során először az internet fejlődéstörténetét vizsgáltam meg annak érdekében, hogy megértsem milyen módon tett szert ekkora befolyásra az életünkben. Ezt követően az emberi motivációról végeztem kutatást, hogy megértsem mi alapján jönnek létre a szükségletek és mi alapján alakulnak ki az ezek kielégítését szolgáló motivációk. Ezt követően az internet szolgáltatás kiválasztása során megjelenő fogyasztói magatartást és az azt befolyásoló tényezők kutattam fel. Az utolsó lépésként pedig a Magyar Telekom portfolióját mutattam be annak érdekében, hogy bemutassam, hogy Magyarországon milyen feltételekkel lehet interneteléréshez jutni. A primer kutatás során kvalitatív és kvantitatív kutatást is végeztem. Mélyinterjút készítettem a Telekom egyik dolgozójával, majd online kérdőíves megkérdezés során az internet használati szokásokat, az internet helyzetét napjainkban, a közösségi média helyzetét és az internet megszerzésének módjait vizsgáltam. A kérdőíves megkérdezést 2024.10.28–2024.01.01. között végeztem, mely idő alatt 280 kitöltést sikerült elérnem. A kutatásban azt találtam, hogy az internethasználatban a különböző generációk között jelentős eltérés nem figyelhető meg, mindazonáltal minden korcsoportra elmondható, hogy az internet mára alapvető szükségleté vált, mely napjainkban fontos szerepet tölt be a szükségletek kielégítése során.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | fogyasztói magatartás, internet, motiváció, vásárlói magatartás, Y generáció, Z generáció |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Szep. 23. 11:58 |
Utolsó módosítás: | 2025. Szep. 23. 11:58 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |