Érzelmek vagy tények? Érzelmek jelentősége a Vinteden található felhasználói visszajelzésekben

Vetró Bernadett Lilla (2024) Érzelmek vagy tények? Érzelmek jelentősége a Vinteden található felhasználói visszajelzésekben. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Vetró_Bernadett_Lilla_PSZK.pdf] PDF
Vetró_Bernadett_Lilla_PSZK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Vetró_Bernadett_Lilla_PSZK.docx] Microsoft Word
Vetró_Bernadett_Lilla_PSZK.docx
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (16kB)
[thumbnail of 20241104_164035.pdf] PDF
20241104_164035.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (115kB)
[thumbnail of TDK_Biralati_lap_VBL.pdf] PDF
TDK_Biralati_lap_VBL.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (100kB)
[thumbnail of Vetró Bernadett.pdf] PDF
Vetró Bernadett.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (246kB)

Absztrakt (kivonat)

Érzelmek vagy tények? Érzelmek jelentősége a Vinteden található felhasználói visszajelzésekben A Vinted platform egyre növekvő népszerűsége miatt fontos megértenünk a felhasználói interakciók dinamikáját, különösen a szöveges visszajelzések vásárlási döntésekre gyakorolt hatását. Dolgozatunk célja az eladókra vonatkozó visszajelzések hasznosságának és befolyásoló erejének vizsgálata volt. Kutatásunk során vegyes módszertant alkalmaztunk: kvalitatív tartalomelemzést és kvantitatív online kérdőíves felmérést. A résztvevők (195 személy) négy különböző stílusú, szimulált visszajelzést értékeltek, az érzelmi telítettség és a polaritás dimenziói ment. A visszajelzések négy tényező mentén lettek mérve: hasznosság, a véleményíró vélt racionalitása, az eladóról alkotott kép és a vásárlási szándék. Az elemzés során ismételt méréses ANOVA-t alkalmaztunk hipotéziseink tesztelésére. Eredményeink azt mutatták, hogy a felhasználók értékelik az eladókról szóló szöveges visszajelzéseket és ezek jelentős hatással vannak vásárlási döntéseikre. Az érzelemmentes visszajelzéseket hasznosabbnak és racionálisabbnak tartották, míg az érzelemteljes értékelések negatívan befolyásolták az eladóról alkotott képet és a vásárlási szándékot. Kutatásunk nemcsak a felhasználók számára nyújt értékes információkat, hanem a Vinted számára is fontos betekintést ad a platformon megjelenő visszajelzésekről és azok fontosságáról.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment és Vállalkozás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: e-WOM, érzelmek, online vélemények, Vinted, WOM
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Szep. 23. 11:58
Utolsó módosítás: 2025. Szep. 23. 11:58

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet