Madarász Rita (2024) A fiatal TikTokerek új generációs ismeretszerzési útjai – avagy tanulás az influenszerektől. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)
![]() |
PDF
TDK dolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
![]() |
Microsoft Word
rezümé.docx Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (16kB) |
![]() |
PDF
Szerzői hozzájárulás nyilatkozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (16MB) |
![]() |
PDF
Madarász_Rita_KVIK_SzA.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (92kB) |
![]() |
PDF
Madarász_Rita_KVIK_SZK.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (85kB) |
Absztrakt (kivonat)
A kutatásom célja, hogy feltárja, hogyan használják a fiatal felnőttek a TikTok platformját oktatási célú tartalmak fogyasztására és ismeretszerzésre, valamint, hogy a platform tartalmai beépíthetőek-e a formális oktatásba. A vizsgálat középpontjában a Z generáció áll, akik digitális bennszülöttekként a TikTokot a gyors információszerzésre, az önkifejezésre és az önfejlesztésre is használják. A kutatás célja annak megismerése, hogy a fiatalok milyen mértékben használják a platformot tudatos tanulásra, illetve, hogy a TikTok milyen szerepet tölthet be a formális oktatás kiegészítésében. A kutatás kvalitatív és kvantitatív módszereket ötvöz: 6 darab félig strukturált interjú és 120 kitöltő által megválaszolt kérdőív segítségével vizsgálja a fiatalok TikTok-használati szokásait, a tanulási célú tartalmak iránti érdeklődést, az influenszerek oktatási szerepét, valamint azt, hogy az iskolai tanórákba integrálhatók-e az oktatási célú tartalmak. Az elemzés kitér arra is, hogyan befolyásolja az algoritmus a tartalomfogyasztási szokásokat, mely oktatási témák népszerűek, és milyen formában hasznosítható a platform, mint innovatív tanulási eszköz. A különböző adatgyűjtési módszerek lehetőséget adnak, hogy átfogó képet kapjunk a TikTok oktatási potenciáljáról mind az informális, mind a formális tanulási kereteken belül. Mind az interjúk tartalomelemzéseinek eredményei, mind a kérdőívek leíró statisztikái alapján megállapítható, hogy a TikTok tanulási és önfejlesztési tartalmai jelentős szerepet játszanak a fiatalok ismeretszerzésében, és ezen tartalmak egy része alkalmas lehet arra, hogy beépítsük a formális oktatásba is. Az előzetes feltételezések alapján igazolódni látszik, hogy a magasabb társadalmi és kulturális tőkével rendelkező fiatalok körében gyakoribb a platform tanulási célú alkalmazása, amely új perspektívákat nyithat az informális tanulási környezetek, a közösségi média és a hagyományos oktatás kapcsolatában.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Pedagógia Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | 21. század, élethosszig tartó tanulás, közösségi média, online education, tanulási technikák |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Szep. 23. 11:57 |
Utolsó módosítás: | 2025. Szep. 23. 11:57 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |