Vörös Kincső Jerne (2024) Pedagógiai diverzitás és motiváció a digitalizálódó oktatásban: vegyes módszertanú kutatás a magyar közoktatás kontextusában. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)
![]() |
PDF
Vörös_Kincső_Jerne_KVIK.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (530kB) |
![]() |
Microsoft Word
Vörös_Kincső_Jerne_KVIK.docx Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (16kB) |
![]() |
PDF
Vörös_Kincső_Jerne_KVIK_Szerzői_hozzájárulás.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (205kB) |
![]() |
PDF
VÖRÖS_KINCSŐ_KVIK_BKB_TDK_Bírálat_2024.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (384kB) |
![]() |
PDF
Dolgozat_biralati_lap_2024_HU Voros Kincso Jerne PAM.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (255kB) |
Absztrakt (kivonat)
Kutatásomban a Covid óta jelenlétire visszatérő oktatásban fellelhető digitális módszerek használatát kívánom vizsgálni középiskolai intézményekben, ezen metódusok megjelenésének, avagy hiányának okát feltárni, legyen az személyes vagy infrastrukturális. A primer kutatást vegyes módszertannal készítettem el, félig strukturált mélyinterjúk, valamint kérdőív formájában. A vizsgált kérdéseim éppen ezért eltérőek voltak. Az interjúk során arra kerestem a választ, milyen módon használják a tanárok az IKT eszközöket a jelenlegi oktatásban, mi a motivációjuk emögött, illetve, hogy az intézmény vagy tankerület támogatása szerepet játszik-e a használat gyakoriságában. A kérdőívnél a mélyinterjú válaszaiból és a szekunder kutatásomból indultam ki. A válaszadókat csoportokra bontottam intézménytípus szerint és ennek fényében vizsgáltam a diákok motiválásának módját, és a digitális eszközök szerepét mindebben. A kitöltők válaszaiból ezen felül arra kerestem a választ, az oktatási folyamat mely szakaszaiban használnak IKT eszközöket a legszívesebben. Természetesen nem mehettem el szó nélkül az idei tanévtől bevezetett okoseszköz-használati szigorítás, vagy az elmúlt évben egyre inkább köztudatba kerülő mesterséges intelligencia témaköre mellett sem. A tanárok ezekkel kapcsolatos gondolataira, gyakorlataira is kitértem mind az interjúk, mind a kérdőív során. A mélyinterjúkat négy budapesti tanárral vettem fel, az iskolatípust illetően mutatkozott eltérés: gimnáziumi és technikumi háttérből is érkeztek a beszélgetésre. Az ezután készült kérdőívet 40-en töltötték ki, három ember kivételével mind fővárosi. Kutatási tervemben településtípusok alapján is szerettem volna csoportosítani, így azonban ez nem tudott megvalósulni. A kis számok ellenére a válaszok alapján a szaturáció is egészen magas tudott maradni, azonban a továbbiakban mélyebb összefüggések levonása érdekében célszerű folytatni a kutatást. Az eredmények tekintetében elmondható, hogy a pandémia alatt tanárok által felszedett digitális tudás nem veszett el, ez pedig főként az önfejlesztő affinitásnak köszönhető. Átlagosan kevés fajta programot használnak, azt azonban magas gyakorisággal. Az idei tanév közel 2 hónapja alapján kapott visszajelzés szerint az okoseszköz-használati szigorítás főként jó hatással van a diákok tanórai aktivitására, és a pedagógusok nagy része egyelőre minimális változtatással meg tudja oldani a tananyag sikeres átadását.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Pedagógia Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | digitális készségek, Európai Unió, IKT, középiskolai oktatás, motiváció, oktatásmódszertan |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Szep. 23. 11:57 |
Utolsó módosítás: | 2025. Szep. 23. 11:57 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |