Pál Máté (2024) Virtuális Bevásárlóközpont vagy Veszélyzóna? Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
![]() |
PDF
Pál_Máté_PSZK.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (3MB) |
![]() |
Microsoft Word
Pál_Máté_PSZK.docx Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (15MB) |
![]() |
PDF
Pál Máté 2024.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (119kB) |
![]() |
PDF
Pál Máté bírálat-HJ.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (532kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szüntelenül gyorsuló mindennapokban egyre több fogyasztó dönt az online vásárlás mellett. Ennek okai közé tartozik a folyamatosan fejlődő technikai infrastruktúra, valamint a 2019-ben kezdődött pandémia, amely tovább ösztönözte az online kereskedelem terjedését. Ebből adódóan felmerült bennem a kérdés: mennyire vannak tisztában a fogyasztók az online vásárlás lehetséges veszélyeivel, csalási kockázataival, és milyen mértékben bíznak az online vásárlásban? Kutatásom során a B2C (Business-to-Customer) modell lehetőségeit vizsgáltam a fogyasztók védelme érdekében. Először szekunder adatokat felhasználva térképeztem fel az online vásárlás kockázatait és az átverési lehetőségeket. Ehhez statisztikai adatokat és szakirodalmat használtam. Ezt követően primer kutatásomban a fogyasztói magatartást elemeztem fókuszcsoportos kutatások formájában, kvalitatív technikával. Ezt a módszert azért választottam, hogy elsőként egy kisebb szakértői csoport véleményén keresztül átfogóbb képet kapjak a témáról. Irányított kérdésekkel vizsgáltam, hogy a különböző célcsoportok milyen kockázatokat látnak az online vásárlásban. Megfigyeléseim szerint a különböző korosztályok között jelentős eltérések tapasztalhatók. Az idősebb korosztályoknál az informatikai és pénzügyi tudás fokozatosan csökken, és ezzel párhuzamosan az online fizetésekkel szembeni bizalom is alacsonyabb. Emellett vegyes kutatási technikát alkalmazva online fogyasztói véleményeket elemeztem. Ehhez egy hazai, jó hírnévvel rendelkező e-kereskedelmi weboldalt használtam, amelyet a fókuszcsoportos beszélgetések során is említettek. A tartalomelemzés alapján egyértelműen kimutatható a fogyasztói elégedetlenség az oldallal kapcsolatban. Kutatásom lezárásaként kvantitatív kérdőíves felmérést végeztem. A kérdőívre alapozott hipotéziseimet korábbi kutatások és a szakirodalom alapján állítottam fel. Ezzel a nagyobb elemszámú mintával, igazolást nyert az a szakirodalmi állítás is, miszerint a férfiak hajlamosabbak nagyobb összegeket költeni online vásárlás alkalmával. Az online vásárlás kétségtelenül új lehetőségeket nyit meg a fogyasztók számára, ugyanakkor jelentős kockázatokat is hordoz magában. Fontos, hogy a vásárlók tisztában legyenek ezekkel a veszélyekkel, és megfelelő védelmet kapjanak, különösen az idősebb korosztályok, akik kevésbé bíznak az online tranzakciók biztonságában. A jövőben a tudatosság és a védelem fokozása elengedhetetlen lesz ahhoz, hogy az online piac valóban a megbízható piac terepe.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Üzleti Gazdaságtan Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | bizalom, elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, elektronikus vásárlás - online vásárlás, fogyasztói magatartás, kockázat |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Szep. 23. 11:57 |
Utolsó módosítás: | 2025. Szep. 23. 11:57 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |