Jécsai-Kriston Koppány Ferenc (2024) A magyar ginek fogyasztói érzékszervi és szemkamerás vizsgálata. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)
![]() |
PDF
Jécsai-Kriston_Koppány_KVIK.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
![]() |
Microsoft Word
Jécsai-Kriston_Koppány_KVIK.docx Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (16kB) |
![]() |
PDF
Jécsai-Kriston_Koppány_KVIK_szerzői nyilatkozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (243kB) |
![]() |
PDF
Jécsai_Kriston_Koppány_Ferenc_KVIK_BE.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (91kB) |
![]() |
PDF
Jecsai_Ferenc_KVIK_KE.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (144kB) |
Absztrakt (kivonat)
A kutatásom témáját személyes érdeklődésem ihlette meg. Így kerültek a magyar ginek a TDK dolgozatom középpontjába, melyeket új szemszögből vizsgáltam meg. Egyetemi éveim első két évében étteremben dolgoztam, ahol láthattam, hogy évről évre egyre több és különlegesebb gin kap helyet az itallapon. Tanulmányomban azt kívánom megvizsgálni, hogy egyes üvegek címke design-ja befolyásolja-e, és ha igen mennyire a gin fogyasztóinak elfogadottságát, tulajdonságát és vásárlási szándékát. Napjainkban a legnagyobb kihívást az információ feldolgozása jelenti. Az ember és a műszerek nem versenytársak, hanem inkább kiegészítik egymást. A szemkamerás vizsgálat egyre elterjedtebb, ami annak is köszönhető, hogy akár milliméter pontossággal tudja lekövetni a szem mozgását. Követi, hogy mely területekre, és hogy azon belül mennyi ideig figyel az emberi szem. A szemmozgás alapján feltártam, hogy melyik gin termék címkéje vonzza leginkább a résztvevők vizuális figyelmét, majd egy demográfiai kérdőívet töltettem ki, hogy választ kapjak a gin ismeretekről. A szemkamerás mérésen a Budapesti Gazdasági Egyetem hallgatói vettek részt, akik egy fogyasztói érzékszervi tesztben is közreműködtek. Kutatásom egyik alap kérdése: Befolyásolja-e a palack megjelenése az első benyomást a palackban rejlő minőségről? Az érzékszervi vizsgálatoknak különösen fontos szerepe van az alkoholos italok esetében, mivel ezen italok megítélése nagyban függ az érzékszerveken keresztül tapasztalt élményektől. A látvány az illat az íz és a textúra kulcsfontosságú tulajdonságok a minőség megítélésében. Fogyasztói érzékszervi kutatásomban vakteszt vizsgálatot végeztek el a bírálók, akik nem ismerték a termék márkáját, árát, és csomagolását, hanem egy kódolt minta alapján kérdeztem meg a véleményüket. Kutatásomban arra kerestem a választ, hogy melyik magyar gint kedvelik a legjobban a vizsgálatban résztvevők. A dolgozatom végén összevetem a szemkamera által kapott adatokat és az érzékszervi teszt eredményét. A kutatásom eredményt ad arról, hogy a gin palackján található címke érdeklődést felkeltő hatása és a valós íz élmény között milyen összefüggés lehet.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Vendéglátás Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | boróka, érzékszervi bírálat, gin, minőség, szemkamera |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Szep. 23. 11:57 |
Utolsó módosítás: | 2025. Szep. 23. 11:57 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |