Régi Boglárka Beáta (2024) Az önkéntesség, mint új motiváció napjainkban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)
![]() |
PDF
Az_önkéntesség_mint_új_motiváció_napjainkan_Régi_Boglárka.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
![]() |
PDF
TDK DOLGOZAT.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (399kB) |
![]() |
Microsoft Word
Régi_Boglárka_TDK_Rezümé.docx Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (17kB) |
![]() |
PDF
Régi_Boglárka_Beáta_PTE_MG.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (264kB) |
![]() |
PDF
Régi_Boglárka_KVIK_TTZS.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (92kB) |
Absztrakt (kivonat)
A kutatás célja az önkéntesség, mint motiváció szerepének feltárása a rendezvények terén és a turizmusban, különösen a magyar fiatal korosztály körében. Nagy hangsúlyt fektet ezen kívül az egyetemi szervezésű önkéntes programok hatásának felmérésére is. Az önkéntes turizmus iránti érdeklődés növekedett a 18-35 év közötti fiatalok körében, akik az utazások során szerzett önkéntes élményeken keresztül társadalmi értékeket, új kapcsolatokat és személyes fejlődést keresnek. Ez az ága a turizmusnak a 2000-es évek elején tapasztalt jelentős növekedést, melynek oka az olcsóbb légi utazás és az online foglalások elterjedése volt (Better Volunteering Better Care, 2014). A kutatás központi kérdése, hogy az önkéntes tevékenységek, illetve az ilyen jellegű egyetemi szervezésű kezdeményezések milyen hatással vannak a fiatalok utazási szokásaira, motivációira és a közösségi programok iránti érdeklődésükre. A kutatás kvantitatív és kvalitatív módszereket ötvöz. Két fókuszcsoportos interjúra került sor, az egyikben az önkéntességben már jártas fiatalok, a másikban pedig olyanok, akik még nem próbálták ki ezt a tevékenységet, vettek részt. A kutatás továbbá nyolc, különböző önkéntességgel foglalkozó szervezettel és alapítvánnyal készült mélyinterjút foglal magában, aminek célja a hazai önkéntes programok, illetve az ezzel kapcsolatos egyetemi rendezvények és együttműködések részleteinek megismerése volt. Ezek mellett a kvantitatív, online kérdőíves adatgyűjtés, több, mint 200 kitöltővel, a 18-35 év közötti magyar fiatalokat célozta meg, és első sorban a motivációikra, tapasztalataikra és az önkéntes turizmushoz kapcsolódó preferenciáikra fókuszált. Az eredmények alapján a 18-35 éves korosztály tagjai legfőképpen időhiány miatt inkább az alkalmi és rövidebb programokat részesítik előnyben, ugyanakkor korlátozott információkkal rendelkeznek ezekről az eseményekről. A kutatás kiemelten vizsgálja az egyetemi szervezésű események szerepét, amelyről kiderült, hogy bizonyos kereteken belül képes lehet nagyobb érdeklődést generálni, és támogatni a fiatalokat az önkéntes tevékenységekben való részvételben. A kutatás eredményei hozzájárulhatnak az önkéntes turizmus népszerűsítéséhez és az iparág számára releváns önkéntes programok kidolgozásához, amelyek a közösségi értékeket és a fiatalok személyes fejlődését fenntartható módon támogathatják.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | egyetemi rendezvény, jótékonysági rendezvények, önkéntes turizmus, Önkéntesség, társadalmi felelősségvállalás |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Szep. 23. 11:57 |
Utolsó módosítás: | 2025. Szep. 23. 11:57 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |