A Magyar Kézilabda Szövetség és a Győri Audi ETO KC női kézilabdacsapat kommunikációs tevékenységének vizsgálata

Hegedűs Fanni (2024) A Magyar Kézilabda Szövetség és a Győri Audi ETO KC női kézilabdacsapat kommunikációs tevékenységének vizsgálata. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Hegedűs_Fanni_KVIK.pdf] PDF
Hegedűs_Fanni_KVIK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (4MB)
[thumbnail of Hegedűs_Fanni_KVIK.docx] Microsoft Word
Hegedűs_Fanni_KVIK.docx
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (14kB)
[thumbnail of Hegedűs_Fanni_KVIK_szerzői hozzájárulás.pdf] PDF
Hegedűs_Fanni_KVIK_szerzői hozzájárulás.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (105kB)
[thumbnail of Hegedűs_Fanni_KVIK_PV.pdf] PDF
Hegedűs_Fanni_KVIK_PV.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (92kB)
[thumbnail of Hegedűs_Fanni_KVIK_VI.pdf] PDF
Hegedűs_Fanni_KVIK_VI.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (330kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozat célja az MKSZ és a Győri Audi ETO KC női kézilabdacsapat kommunikációs tevékenységének elemzése, különös tekintettel a közösségi média hatékonyságára és az alkalmazott eszközökre fókuszálva. A kutatás vizsgálja a kommunikációt a sport hazai és nemzetközi elismertségére, feltárja a használt csatornákat, és elemzi a szurkolói visszajelzéseket. Összehasonlítja a női válogatott és a klub stratégiáit, kiemelve a hasonlóságokat és eltéréseket. A dolgozat célja feltárni a lehetőségeket a szurkolói elköteleződés növelése, a fiatalabb célcsoportok hatékony megszólítása és a kommunikációs tevékenységek fejlesztése érdekében a sportág további népszerűsítéséért.A TDK dolgozathoz szekunder és primer kutatást is alkalmaztam. A szekunder kutatás során szakirodalmakat használtam, hogy alátámasszam és kiegészítsem a kutatás eredményeit. A primer kutatás elvégzése alatt mélyinterjúkat készítettem a Magyar Kézilabda Szövetség kommunikációs igazgató-helyettesével, Liszkay Gáborral, és a Győri Audi ETO KC kommunikációs vezetőjével, Fata Edinával, hogy mélyebb betekintést nyerjek a kommunikációs tevékenységekbe. Ezen kívül kvantitatív kutatást is végeztem online kérdőív segítségével, amely a szurkolók véleményét és tapasztalatait térképezte fel. Ez a kombinált megközelítés lehetővé tette, hogy átfogó képet alkossak a magyar kézilabda kommunikációjáról.A kutatás elemzi a közösségi média szerepét és optimalizálási lehetőségeit a célzottabb kommunikáció érdekében. Az eredmények szerint az MKSZ és a Győri Audi ETO KC hasonló munkamódszereket alkalmaz, de eltérő a célközönségük és a kommunikációjuk fókuszának középpontja. Mindkét szervezet számára kihívás a fiatalabb korosztály elérése, modern eszközök segítségével, például TikTokon keresztül és új mobil alkalmazások létrehozásával lehetne közelebb kerülni hozzájuk. A szurkolói visszajelzések alapján szükség van több interaktív, kulisszák mögötti tartalomra és szorosabb online-offline integrációra.A Győri Audi ETO KC SWOT analízise feltárta a stabil szponzori kapcsolatokat és hatékony közösségi média jelenlétet, de rávilágított a nemzetközi kommunikáció fejlesztésének szükségességére és az új csatornák használatára is. A kutatás gyakorlati javaslatokat fogalmaz meg a sport kommunikációs stratégiáinak javítására, kiemelve a szurkolói elköteleződés növelését, a fiatal célcsoport megszólítását, valamint a modern kommunikációs eszközök felhasználását a sportág népszerűsítésének érdekében.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: Győri Audi ETO KC, kézilabda, kommunikációs tevékenység, közösségi média, Magyar Kézilabda Szövetség, Szurkolói visszajelzések
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Szep. 23. 11:57
Utolsó módosítás: 2025. Szep. 23. 11:57

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet