Nemes Márton Dénes (2024) Idolok és zene: Marketingkommunikációs stratégiák a japán piacon. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
![]() |
PDF
nemesmartondenes_tdk_2024_complete_hu.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
![]() |
Microsoft Word
nemesmartondenes_TI1XZE_resume_2024_TDK_hu.docx Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (24kB) |
![]() |
PDF
Nemes_Márton_Dénes_KKK_HD.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (408kB) |
![]() |
PDF
Nemes Márton.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (86kB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozatommal és kutatásommal azt a kérdést szeretném megválaszolni, hogy: „A marketingkommunikációs eszközök, kifejezetten a tie-up marketing és az idol promóciók, hogyan befolyásolják a fogyasztói magatartást és hogyan járulnak hozzá a japán zeneipar sikeréhez?”. A szekunder kutatásom elkészítésére szakirodalmi áttekintést alkalmaztam, a kérdésem megválaszolásához vegyes kutatási módszertant használtam. A primer kutatáshoz kvalitatív és kvantitatív megközelítésű kutatást is lefolytattam. A kvalitatív kutatásom három különálló mélyinterjúból állt, ezeket különböző szempontokból készítettem el. Az első interjú külföldön egy japán közgazdaságtant hallgató egyetemistával készült, az ezt követő interjú egy magyar zenésszel valósult meg. Ezután az utolsó elbeszélgetést egy magyar zenész és üzletemberrel készítettem el. Ez a három különböző perspektívájú mélyinterjú lehetőséget adott arra, hogy nagyfokú bepillantást kapjak a választott témámba több érdekes szempontból is. Kutatásaim kiterjedtek mind a zenészek, a fogyasztók és az értékesítők szempontjaira is. Kvantitatív kutatásom egy saját kérdőívet is tartalmaz, melyet Japánba küldtem ki, és a 18-24 éves japán fogyasztók fogyasztási magatartását kutattam vele. Kutatásom eredményei elég elgondolkoztatóak és érdekesek voltak, kezdve attól, hogy a japán idol iparban mit hívnak „ipari palántának (industry plant)”, folytatva azzal, hogy a japán társadalom mennyire ki van élezve a marketing és reklámok befogadására és mennyire szofisztikáltak és kifejlettek a marketingkommunikációs technikáik és eszközeik. Ezzel szemben Európában sokszor ellene vagyunk a reklámoknak, és még akár előfizetünk prémium szolgáltatásokra is, hogy elérhetőbb és reklám mentesebb legyen a média, amit fogyasztunk. Fontos megállapításom, hogy bár Európában -hasonlóan Japánhoz- a streaming-szolgáltatások a legnépszerűbbek az átlagos fiatal felhasználók körében, Japánban a CD és Blue-Ray még mindig kiváltságos helyzetben van. Ugyanakkor Európában ez a két adathordozó szinte teljesen kiszorult a piacról. Összességében megállapítható kutatásom eredményeként, hogy a tie-up marketing és az idolok pozitívan hatnak a fogyasztókra, sokkal erősebb érzelmi kapcsolatot tudnak kialakítani a fogyasztókkal, mint más jelenlévő technikák és nagyon erős kapcsolatot tudnak építeni termék és fogyasztó között vagy cég és fogyasztó között, akár generációkat átívelve.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | idol, marketingkommunikáció, reklám, reklámkampányok, zene |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Szep. 23. 11:57 |
Utolsó módosítás: | 2025. Szep. 23. 11:57 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |