Pintér Kathrin (2024) Húshelyettesítő termékekre való nyitottság és azok fogyasztói szokásai a magyarországi hobbifutók körében. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
![]() |
PDF
Pintér_Kathrin_KKK.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (5MB) |
![]() |
Microsoft Word
Pintér_Kathrin_KKK.docx Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (16kB) |
![]() |
PDF
Pintér_Kathrin_KKK_szerzői_hozzájárulás.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (335kB) |
![]() |
PDF
Pinter_ Kathrin _KKK_JK.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (115kB) |
![]() |
PDF
Pintér Kathrin KKK T.G.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (500kB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatomban azt kutattam, hogy mennyire ismertek és elfogadottak a húshelyettesítő élelmiszertermékek a magyarországi hobbifutók körében. Vizsgáltam azt is, hogy milyen attitűdök és érzelmek kapcsolódnak ezekhez a termékekhez és amennyiben fogyasztanak ilyen típusú élelmiszert, akkor milyen tényező motiválja őket erre. A kutatómunka szekunder fázisában a hazai és nemzetközi szakirodalom alapján bemutattam az elméleti hátteret, amelyben kitértem az egészséges életmódra és az ehhez kapcsolódó nemzetközi ajánlásokra. Ezt követően ismertettem a fogyasztói magatartás egészséges életmódra vonatkozó életstílusait és szcénáit, koncentrálva a téma iránt érdeklődő LOHAS szegmensre és az élelmiszeriparra való hatásukat. Elemeztem a kapcsolódó trendeket, majd áttekintést adtam az élelmiszeripari innovációkról és lehetséges fejlesztési irányokról. Ezt követően bemutattam a magyar konyha és a különféle étrendek jellemzőit, majd kitértem a helyi élelmiszeriparra, azon belül is fókuszáltan a húsiparra és húsfogyasztásra. Ismertettem a húshelyettesítő termékeket, azok szabályozási hátterét és beillesztési lehetőségeit az egyes étrendekbe. Végül megvizsgáltam az egészséges életmód másik pillérét, a magyar emberek sportolási szokásait. Ezt követően a primer kutatási fázisban egy saját szerkesztésű online kérdőívben kérdeztem meg a hetente legalább egy alkalommal, hobbiszerűen futó kitöltőket a futással és étkezésükkel kapcsolatos szokásaikról. Továbbá felmértem a húshelyettesítő termékek ismertségét, valamint a fogyasztási hajlandóságot és gyakoriságot körükben. A kutatás tárgyát képezte az is, hogy az egyes húshelyettesítő termékekhez milyen motivációk, attitűdök és érzelmek társulnak. A kérdőív kitöltése önkéntes és anonim volt, terjesztése saját ismerősi körömben és hólabda módszerrel, valamint futással kapcsolatos közösségi média csoportokban történt, emellett országosan futónagykövetek segítségével levelezőlistákon és közösségi média csoportokban terjedt, amit kiegészítettem népszerű fővárosi és főváros környéki futóútvonalak melletti plakátolással. Végül hipotéziseimet sorba állítva elemeztem az eredményeket.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | élelmiszermarketing, fogyasztói magatartás, hobbifutók, húsfogyasztás, húshelyettesítő, laborhús, LOHAS, rovarhús |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Szep. 23. 11:57 |
Utolsó módosítás: | 2025. Szep. 23. 11:57 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |