Birkás Beatrix (2024) Tokyo Disneyland: A mesebirodalom hódítása Japánban – Marketinges szemmel. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
![]() |
PDF
Tokyo Disneyland A mesebirodalom hódítása Japánban – Marketinges szemmel.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
![]() |
Microsoft Word
Tokyo Disneyland A mesebirodalom hódítása Japánban – Marketinges szemmel - Rezümé.docx Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (16kB) |
![]() |
PDF
Birkás_Beatrix_KKK_HD.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (410kB) |
![]() |
PDF
Birkás_Beatrix_KKK_ZVK.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (97kB) |
Absztrakt (kivonat)
Hipotézis 1: A Tokiói Disneyland márkájának áttörő sikere nagymértékben rejlik abban, hogy rendkívül jól adaptálta a Disney globális márkáját a japán kulturális értékekhez és az emberek preferenciájához. Hipotézis 2: A Tokiói Disneyland exkluzív, sokszor limitált kiadású termékei, valamint a helyi, „japánokra szabott” élményei nagyban hozzájárulnak egy igen magas fogyasztói lojalitáshoz – ami jóval magasabb a többi Disneyland-hez képet. Hipotézis 3: A japán emberek fokozott érzelmi kötődése az egyes Disney karakterekhez egy olyan kulcsfontosságú tényező a Tokiói Disneyland marketingjének sikerében, amellyel jelentősen befolyásolja a fogyasztói magatartást és növeli a látogatottsági arányt. Kutatásom során feltárom miben is rejlik Japánban a Disney igazi varázsa. Hogy lehet az, hogy sosincs „egy unalmas nap” a témaparkban, mindig több ezres tömegek állnak sorba a bejutásnál reggelente. Miért képesek a japánok akár másfél órát sorban állni ahhoz, hogy felülhessenek egy tíz percig tartó látványosságra. Miért aggatják tele a táskájukat különböző Disneyland-es szuvenírekkel és miért szinte kötelező elem a park látogatáskor a híres Mickey Egér fül beszerzése? Ilyen és ezekhez hasonló kérdéseket boncolgattam TDK kutatásom során. Fontosnak tartom megjegyezni, hogy van Tokyo Disneyland és Tokyo DisneySea, jelen dolgozatomban egyként szeretnék rájuk utalni, mint „Disneyland”. Szekunder kutatásom során a Disney szeretetmárkává válásáról, a japán emberek kitalált karakterekhez kötődéséről, valamint a Disneylandről, mint szolgáltatásról írtam elsősorban. Primer kutatásként pedig elvégeztem egy kisebb volumenű (120 fő) fogyasztói kérdőívet, amellyel megpróbáltam belelátást nyerni a japán fogyasztói döntéshozatal „fekete dobozába”, hogy pontosan miért is népszerű annyira ez a látványosság. Mi lehet az oka annak, hogy a Disneyland nem kizárólag a gyerekek kedvelt célpontja, hanem még a nyugdíjas korosztály is hatalmas rajongója Walt Disney parkjának. Miért rendelkeznek éves bérletekkel és látogatnak el a parkba akár minden hónapban is. Ezt a kutatást nem a magyar, hanem a japán fogyasztókon futtattam le.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | 7P modell, Disney, Disneyland, Japán, szeretetmárka |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Szep. 23. 11:56 |
Utolsó módosítás: | 2025. Szep. 23. 11:56 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |