Nagy Dóra (2024) Munka, tanulás, magánélet egyensúlyának megteremtése a gyakornokok életében. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
![]() |
PDF
Nagy_Dóra_PSZK.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (742kB) |
![]() |
Microsoft Word
Nagy_Dóra_PSZK.docx Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (23kB) |
![]() |
PDF
BGE TDK_2024_Szerzői hozzájárulás nyilatkozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
![]() |
PDF
Nagy_Dóra.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (153kB) |
![]() |
PDF
TDK_2024_nagy dora.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (159kB) |
Absztrakt (kivonat)
Napjainkban a mentális egészség egyre jelentősebb szerepet játszik, nemcsak a magánéletben, hanem a vállalatok működésében is. A munkavállalók jólléte kulcsfontosságú tényezővé vált, amely hozzájárul a vállalatok sikeréhez, mivel a jólétet biztosító munkahelyek kedvezően hatnak az alkalmazottak motivációjára. A jólét az anyagi és külső körülményekről szól, a jóllét pedig az egyén belső harmóniájára és elégedettségére helyezi a hangsúlyt. A fizikai egészség mellett a mentális egészség megőrzése is elengedhetetlen ahhoz, hogy az egyén a legjobbat hozhassa ki magából. Az elégedett és egészséges munkavállalók általában produktívabbak, kreatívabbak.Dolgozatomban a munka, tanulás és a magánélet egyensúlyát fogom vizsgálni. Ez nem újkeletű kérdés, számos kutatás és szakmai írás foglalkozik ezzel a témával. Azonban az elmúlt években új perspektívákat és lehetőségeket fedezhetünk fel, amelyek lehetővé tették a módszerek innovatív átalakítását. Szakmai szempontból kiemelten érdekes témának tekinthető a munka, tanulás és magánélet egyensúlyának megtalálása és fenntartása. A HR jelentős szerepet játszik a munkaerő hatékony támogatásában és fejlesztésében, valamint a munkavállalók mentális egészségében.A kutatásom célja, hogy megvizsgáljam, miként hat az egyetem melletti munkavégzés a hallgatók életminőségére, különös tekintettel arra, hogyan lehet fenntartani a munka, tanulás, magánélet egyensúlyát. Arra keresem a választ, hogy a legalább 20 órás munkavégzés hogyan befolyásolja a hallgatók mentális egészségét. Emellett feltárom, hogy a munkatapasztalat hogyan járul hozzá a jövőbeli karrierlehetőségekhez, és mennyire segíti a szakmai fejlődést a hallgatói évek alatt.A dolgozatomban kitérek a munka, tanulás, magánélet egyensúlyára és a változás hatásaira, valamint szó lesz a mentális egészségről. Korábbi releváns elméleteket vizsgálok meg és a dolgozat végén javaslatot teszek az egyensúly megteremtésére, a kutatásom alapján. Kérdőíves kutatás segítségével válaszokat kaptam a felmerülő kérdésekre, többek között arra:Hogyan oszlik meg a gyakornokok ideje a munka, tanulás és magánélet között? Milyen tényezők segítik vagy nehezítik az egyensúly megteremtését/fenntartását? Milyen módszereket alkalmaznak a gyakornokok az egyensúly megteremtésére/fenntartására?
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Vezetés és Emberi Erőforrás Fejlesztés Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | egyensúly, emberi fejlődés, időgazdálkodás, karrierépítés, mentálhigiénia, munkavállalás, tanulási technikák, tanulásmenedzsment |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Szep. 23. 11:56 |
Utolsó módosítás: | 2025. Szep. 23. 11:56 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |