Bana Dorka Patrícia (2024) A közösségi médiában tartalomgyártókon keresztül megjelenő esztétikai kezelések hatása a 18-25 éves magyar nőkre nézve. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
![]() |
PDF
bana_dorka_patricia_kkk_tdk.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
![]() |
PDF
bana_dorka_patricia_kkk_rezume.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
![]() |
PDF
tdkbanadorkahozzajarulas.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (131kB) |
![]() |
PDF
Bana_Dorka_Patrícia_KKK_FL.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (1MB) |
![]() |
PDF
Bana_Dorka_KKK_OT.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (91kB) |
Absztrakt (kivonat)
A közösségi médiában tartalomgyártókon keresztül megjelenő esztétikai kezelések hatása a 18-25 éves magyar nőkre nézve 2024-ben a közösségi média mindennapi használata és a tartalomgyártók hatása a döntési- fogyasztási szokásainkban tagadhatatlan. Az influenszerekben rejlő marketingkommunikációs eszközt a feltörekvésükkel a különböző vállalatok felismerték és aktívan használják az együttműködések adta lehetőségeket. A szépségiparban is, amely magában foglalja az arc nem műtéti útján megváltoztatására irányuló kozmetikai kezelésekkel foglalkozó klinikákat és orvosokat is megjelent az influenszer marketing tevékenysége; reklámozni kezdték szolgáltatásaikat a közösségi médiában. E két jelenség következtében vizsgálom azt a kérdést, hogy ennek a kibontakozó folyamatnak milyen hatása van a fiatal nőket tekintve. Kutatásom három fő alterülete, célja az influenszerek által megteremtett szépségideál felállítása és ennek befolyása a választott célcsoportomra, az univerzálissá tett szépség hatása a testképükre és a professzionális, munkakörnyezetbe való beszivárgása a szépségápolási beavatkozásnak. Az előbb említett három hipotézisre szekunder kutatással, majd saját kérdőívvel kerestem a választ, amely eredményeit SPSS 28-as verzióban elemeztem ki. A vizsgálat arra világított rá, hogy bár globálisan egyre növekvő számban végeznek esztétikai kezeléseket célcsoportom annyira elégedett a testképével, hogy nem vetné magát alá ilyen szolgáltatásnak. Továbbá a megteremtett szépségideál a megkérdezett minta szerint is homogén, a válaszadók egyöntetű véleményüket nyilvánították ki. Harmadik hipotézisemet is validálni tudtam a kutatásom alapján, a munka világában valós, jelentős befolyása van a szépségnek.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | fogyasztói magatartás, influenszer, közösségi média, munkahely, szépségipar |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Szep. 23. 11:56 |
Utolsó módosítás: | 2025. Szep. 23. 11:56 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |