A közösségi médiában tartalomgyártókon keresztül megjelenő esztétikai kezelések hatása a 18-25 éves magyar nőkre nézve

Bana Dorka Patrícia (2024) A közösségi médiában tartalomgyártókon keresztül megjelenő esztétikai kezelések hatása a 18-25 éves magyar nőkre nézve. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of bana_dorka_patricia_kkk_tdk.pdf] PDF
bana_dorka_patricia_kkk_tdk.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of bana_dorka_patricia_kkk_rezume.pdf] PDF
bana_dorka_patricia_kkk_rezume.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of tdkbanadorkahozzajarulas.pdf] PDF
tdkbanadorkahozzajarulas.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (131kB)
[thumbnail of Bana_Dorka_Patrícia_KKK_FL.pdf] PDF
Bana_Dorka_Patrícia_KKK_FL.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (1MB)
[thumbnail of Bana_Dorka_KKK_OT.pdf] PDF
Bana_Dorka_KKK_OT.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (91kB)

Absztrakt (kivonat)

A közösségi médiában tartalomgyártókon keresztül megjelenő esztétikai kezelések hatása a 18-25 éves magyar nőkre nézve 2024-ben a közösségi média mindennapi használata és a tartalomgyártók hatása a döntési- fogyasztási szokásainkban tagadhatatlan. Az influenszerekben rejlő marketingkommunikációs eszközt a feltörekvésükkel a különböző vállalatok felismerték és aktívan használják az együttműködések adta lehetőségeket. A szépségiparban is, amely magában foglalja az arc nem műtéti útján megváltoztatására irányuló kozmetikai kezelésekkel foglalkozó klinikákat és orvosokat is megjelent az influenszer marketing tevékenysége; reklámozni kezdték szolgáltatásaikat a közösségi médiában. E két jelenség következtében vizsgálom azt a kérdést, hogy ennek a kibontakozó folyamatnak milyen hatása van a fiatal nőket tekintve. Kutatásom három fő alterülete, célja az influenszerek által megteremtett szépségideál felállítása és ennek befolyása a választott célcsoportomra, az univerzálissá tett szépség hatása a testképükre és a professzionális, munkakörnyezetbe való beszivárgása a szépségápolási beavatkozásnak. Az előbb említett három hipotézisre szekunder kutatással, majd saját kérdőívvel kerestem a választ, amely eredményeit SPSS 28-as verzióban elemeztem ki. A vizsgálat arra világított rá, hogy bár globálisan egyre növekvő számban végeznek esztétikai kezeléseket célcsoportom annyira elégedett a testképével, hogy nem vetné magát alá ilyen szolgáltatásnak. Továbbá a megteremtett szépségideál a megkérdezett minta szerint is homogén, a válaszadók egyöntetű véleményüket nyilvánították ki. Harmadik hipotézisemet is validálni tudtam a kutatásom alapján, a munka világában valós, jelentős befolyása van a szépségnek.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: fogyasztói magatartás, influenszer, közösségi média, munkahely, szépségipar
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Szep. 23. 11:56
Utolsó módosítás: 2025. Szep. 23. 11:56

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet