Élmények nyomában a Budapesti Gazdasági Egyetem emberi erőforrások szakos hallgatói körében

Almási Nikolett (2024) Élmények nyomában a Budapesti Gazdasági Egyetem emberi erőforrások szakos hallgatói körében. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Almási_Nikolett_PSZK.pdf] PDF
Almási_Nikolett_PSZK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Almási_Nikolett_PSZK.docx] Microsoft Word
Almási_Nikolett_PSZK.docx
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (17kB)
[thumbnail of Almási_Nikolett_Szerzői hozzájárulás nyilatkozat 2024..pdf] PDF
Almási_Nikolett_Szerzői hozzájárulás nyilatkozat 2024..pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (197kB)
[thumbnail of majsai_richard_tdk_biralat.docx.pdf] PDF
majsai_richard_tdk_biralat.docx.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (80kB)
[thumbnail of Almási_Nikolett_Dolgozat_biralati_lap_2024.pdf] PDF
Almási_Nikolett_Dolgozat_biralati_lap_2024.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (116kB)

Absztrakt (kivonat)

Az ügyfélélmény fogalmával a szolgáltatásmenedzsment és marketing gyakorlati órámon volt lehetőségem részletesebben megismerkedni. A témakör bővebb feltárása során áttekintettem, hogy egy ügyfél milyen sok ponton tud kapcsolódni egy vállalathoz és hogy élményképének kialakítását jelentősen meghatározza a vásárlás előtti, alatti és utáni tapasztalata is. Manapság a vállalatok már tudatosan nagy hangsúlyt fektetnek az ügyfélélmény kialakítására, hiszen ez nélkülözhetetlenné vált a versenyképesség megteremtéséhez és a hosszútávú ügyfélkapcsolatok kialakításához.Tanulmányaim során elgondolkodtam azon, hogy az ügyfélélmény koncepció, hogyan állná meg a helyét felsőoktatási vonatkozásban. Ez alapján született meg a TDK dolgozatom fő témája, mely a hallgatói élmény mögötti dimenziókat kívánja feltárni.Dolgozatom során az élmény és ügyfélélmény szakirodalmi áttekintésével kezdtem, majd kitértem a hallgatói élmény meghatározására is. Választ kerestem arra, hogy a hallgatói élménynek milyen összetevői lehetnek és azokat milyen módszerekkel lehet mérni.A dolgozat második felében saját primer kutatásom során kevert módszertant alkalmaztam, melynek során az alábbi kérdésekre kerestem a választ:-Mi jelent élményt a hallgatók számára?-Milyen élménydimenziók azonosíthatóak a hallgatók válaszai alapján?-Mik a főbb észlelt kockázatok, csalódási esetek?-Milyen javaslatokat tennének a hallgatók a hallgatói élmény fejlesztése kapcsán?Kvantitatív oldalról kérdőíves kutatást végeztem, melyben a harmadéves és végzős emberi erőforrások szakos hallgatókat kérdeztem meg előre meghatározott élménydimenziók alapján, melyeket egy előkutatás keretében mértem fel. Az adatelemzés módszereként a gyakorisági eloszlással kapcsolatos statisztikai mutatókat, kapcsolatszorossági vizsgálatokat és klaszterelemzést alkalmaztam. Kvalitatív oldalról interjúkat készítettem egyrészt egyetemi oktatókkal, hogy megismerjem az oktatói szempontot is a témát illetően, másrészt diákszervezeti tagként is jelen lévő hallgatókkal, hiszen ők nem csak megélik, hanem alakítják is a hallgatói élményt.Kutatásom során sikerült válaszokat kapnom a feltett kérdéseimre, melyek eredményét összegezve a dolgozatom utolsó részében ismertettem.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Vezetés és Emberi Erőforrás Fejlesztés Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Emberi Erőforrások

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: egyetemi hallgatók, elégedettség, élmény, hallgatói elégedettség, hallgatói élmény, ügyfélélmény
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Szep. 23. 11:56
Utolsó módosítás: 2025. Szep. 23. 11:56

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet