Varga Vivien (2024) A koreai pop marketing hatásai. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
![]() |
PDF
Varga_Vivien_KKK.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
![]() |
Microsoft Word
Varga_Vivien_KKK.docx Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (17kB) |
![]() |
PDF
Szerzői hozzájárulás.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
![]() |
PDF
varga_vivien_biralat_2024_KP.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (99kB) |
![]() |
PDF
TDK.Varga.Vivien.v2.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (67kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az eddigi évtizedekben a globalizációnak köszönhetően a vezető zenei stílus a nyugati pop-kultúra volt, ami világszerte igaz, így Magyarországra is. Az elmúlt években viszont globálisan egyre elterjedtebbé vált a Z generáció körében a dél-koreai kultúra, a K-Pop világa. Ez kiterjed a zenei ízlésre, az öltözködésre, a bőrápolásra és magára a nyelvtanulásra. Ezzel a K-pop több koreai termék fogyasztására ösztönzi a globális piacokat. Ezt a koreai hullámot, terjeszkedést Hallyu-nak hívjuk. A Hallyu nem csak a koreai zene és tévésorozatok általános kifejezése, hanem magába foglalja a koreai divatot, a szépségápolást, a stílust és a koreai konyhát is. Ez a fogalom a koreai pop-kultúra jelenségére utal, ami először Ázsiában, majd globálisan vált népszerűvé. Ez a hullám, nem csak a termékfogyasztásra van hatással, hanem a gazdaságra is. A K-Pop egy olyan, új világot nyújt, ami teljesen eltér a magyar és a nyugati kultúra világától.Dolgozatomban szeretném bemutatni, hogy a nemzetközi marketing stratégiák hogyan segíti a K-pop globális elterjedését. Szeretném megvizsgálni, hogy mit is tudnak adni ezek az együttesek, amit a nyugati popkultúra nem tud. Eleinte a K-pop 2000-es évek elején kezdett népszerűvé válni, de a 2010-es években lett igazán ismert. 2012-ben jött az áttörés, amikor is a Gangnam Style című videó klip a legnézettebbé vált a Youtube-on, amivel a koreai popzene bekerült a nemzetközi perspektívába. Azóta is nő a tendencia ezen területen való érdeklődésben Azért választottam ezt a témát, mert magam is azon fiatalok közé tartozom, akiket magába szívott ez a koreai életérzés. Szeretném megvizsgálni, hogyan tudott nemzetközi piacokra betörni.Dolgozatomat öt egymáshoz közvetlenül kapcsolódó témában fogom kifejteni. A fő kérdés, amire keresem a választ, nemzetközi marketing stratégiák hogyan segíti a K-pop globális elterjedését. Ehhez először is a koreai pop kialakulást szeretném megvizsgálni, hogy hogyan és mikor alakult ki ez a zenei stílus, hiszen ezzel kezdhetjük megérteni, hogy miért is tart ma ott a K-pop, ahol.Miután ezt megvizsgáltam, szeretném megnézni a K-pop-ot mint jelenséget, és ennek globális elterjedését, vagy is a „hallyu wave”-et, magyarul a koreai hullámot. Ezen belül is, hogy hogyan is vált kulturális termékké, és ezt hogyan segítette elő a koreai kormány kulturális diplomáciája és a soft power stratégiák. Ezeket szemügyre véve ebből adódik a következő kérdés, amire keresem a választ.Márkastratégia és identitásépítés. A K-pop iparban alkalmazott márkaépítési stratégiák részletes ismertetése, beleértve az egyéni előadói és csoportos márkaépítést, a közösségi média és a rajongótáborok szerepét, valamint a K-pop egyedi identitásának kialakulását és annak globális piacokon való hatását. A K-pop zenei videók kiváló minőségű produkciójukról, lenyűgöző látványvilágukról és történetszálairól híresek. A K-pop globális sikere különféle kulturális hatások beépüléséhez vezetett, hozzájárulva dinamikus vonzerejéhez és világszerte népszerűségéhez. Ebből következik kutatásom következő kérdése.Milyen szerepe van a digitális médiának a K-pop nemzetközi marketingjében? A közösségi média, videómegosztók és streaming szolgáltatások szerepének megvizsgálása. Majd ezeknek a csatornáknak a használata rajongók bevonására, elérésének növelésére és a piaci jelenlét erősítésére.Kutatásom ötödik célja megvizsgálni a K-pop rajongói közösségek jelentőségét a globális marketingstratégiában. Hogyan használják a rajongók a közösségi médiát a K-pop terjedésének elősegítésére, és ez hogyan járul hozzá a K-pop globális sikereihez. A dolgozatom elkészítéséhez online kérdőíves felmérést készítettem, amelyben a K-pop nemzetközi elterjedésével és marketingstratégiájával kapcsolatos kérdéseket vizsgáltam. A kérdőív célja az volt, hogy megértsem a fogyasztói szokásokat, preferenciákat, valamint a K-pop kultúra iránti érdeklődést különböző demográfiai csoportokban. Ahhoz, hogy a felmérés eredményei reprezentatívak és megbízhatóak legyenek, legalább 100 válaszadóra volt szükségem. A válaszok elemzése hozzájárult a K-pop globális népszerűségének és sikerének marketing szempontból történő alaposabb megértéséhez, és segített az egyes fogyasztói motivációk és trendek azonosításában.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | 21. század, Dél-Korea, k-pop, nemzetközi marketing, zene |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Szep. 23. 11:56 |
Utolsó módosítás: | 2025. Szep. 23. 11:56 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |