Ki szemszögéből nézve a legrosszabb a RePont automata?

Bárány Éva (2024) Ki szemszögéből nézve a legrosszabb a RePont automata? Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Bárány_PSZK_tdk.pdf] PDF
Bárány_PSZK_tdk.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Bárány_Rezümé.pdf] PDF
Bárány_Rezümé.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (143kB)
[thumbnail of BárányÉva_biralati_lap_2024.pdf] PDF
BárányÉva_biralati_lap_2024.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (95kB)
[thumbnail of 05_Dolgozat_biralati_lap_2024_Bárány Éva.pdf] PDF
05_Dolgozat_biralati_lap_2024_Bárány Éva.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (148kB)

Absztrakt (kivonat)

BÁRÁNY ÉVA Konzulensek: 7. aktív félév Dr. Kozma Tímea Gazdálkodás és menedzsment egyetemi docens, PhD BGE PSZK BGE PSZK Dr. Lencsés Enikő egyetemi docens, PhD BGE PSZK KI SZEMSZÖGÉBŐL NÉZVE A LEGROSSZABB A REPONT AUTOMATA? Napjainkban kialakult Magyarországon is a Repont automata, tehát a betétdíjas rendszer, amely 2024. január elsejétől kezdve a gyártók csak ilyen palackokat gyárthattak. Egészen 2024 júniusáig kitartott a nem visszaváltós palackoknak a készlete, így ekkortól kezdődtek el a problémák. A Tudományos Diákköri Konferenciára készülő dolgozatom témája a RePont automata hatásai a dolgozói elégedettségre és a logisztikai folyamat áttekintése. A multinacionális kiskereskedelmi élelmiszerüzletekben lehelyezett automatáknak a felépítését szeretném röviden bemutatni, ezután a velejáró feladatait a munkavállalóknak, a folyamat által végbemenő logisztikai utat és legutolsó sorban a dolgozók elégedettséget. Kutatásom céljához kapcsolódva arra keresek választ, hogy a betétdíjas rendszerrel kapcsolatban milyen a dolgozói elégedettség. A kérdésem ehhez kapcsolódva, hogy mennyire elégedettek a RePont automatákkal a multinacionális kiskereskedelmi vállalatoknak a munkavállalói és milyen hátrányokat emelnek ki a betétdíjas rendszer végett? Kutatásom során primer kutatásokat végeztem, melynél kvantitatív módszer kereteiben kérdőíves felmérést végeztem a dolgozói elégedettség vizsgálása érdekében. A Microsoft Forms formájában készült kérdéssoromra 129 válasz érkezett különböző multinacionális kiskereskedelmi vállalatok munkavállalóitól. Emellett kvalitatív kutatásként készítettem kettő mélyinterjút, az elsőt egy hulladékgazdálkodási specialistával a másodikat pedig egy üzletvezetővel. A kérdőív kiértékeléseként kapott eredmények során kiderült, hogy a betétdíjas rendszer még túlságosan új és rengeteg negatív élményben részesülnek az alkalmazottak evégett. Úgy gondolom, hogy az eredmények alapján változtatni kéne a forgalmazói oldalról vagy kiskereskedelmi oldalról, hogy pozitív élménnyel gazdagodhassanak a dolgozók.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment és Vállalkozás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: Betétdíjas rendszer, dolgozók elégedettségi vizsgálata, hulladék újrahasznosítás, környezetvédelem, logisztika, RePont automata
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Szep. 23. 11:56
Utolsó módosítás: 2025. Szep. 23. 11:56

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet