A valóság illúziója – Virzuális influencerek és AI influencerek a marketingben

Csepreghy Laura Zsófia (2024) A valóság illúziója – Virzuális influencerek és AI influencerek a marketingben. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Csepreghy_Laura_KKK_.pdf] PDF
Csepreghy_Laura_KKK_.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Csepreghy_Laura_KKK_.docx] Microsoft Word
Csepreghy_Laura_KKK_.docx
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (678kB)
[thumbnail of Csepreghy_Laura_KKK_HD.pdf] PDF
Csepreghy_Laura_KKK_HD.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (86kB)
[thumbnail of Csepreghy.Laura.Bírálat.PVÁF.pdf] PDF
Csepreghy.Laura.Bírálat.PVÁF.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (412kB)

Absztrakt (kivonat)

A valóság illúziója – Virzuális influencerek és AI influencerek a marketingben Az influencer marketing óriási teret nyert az elmúlt években, forradalmasította a marketingkommunikációt. Az influencerek új, kreatív lehetőségeket nyitottak meg a marketing szakemberek számára. A tartalomkészítők nagyszámú közösség érdeklődését és vásárlási igényét keltette fel folyamatosan a különböző közösségimédia felületeken. Azonban a technológia és a mesterséges intelligencia fejlődésével a piacon már nem csak valós személyek jelentek meg. A márkák már nem csak valódi emberekkel kezdtek el együtt működni, hanem virtuális influencerekkel is. Ez pedig számos érdekes kérdést hagy maga után. Hogyan tudjuk hosszútávon hatékonyan megkülönbeztetni, hogy mi a valódi tartalom, és mi az AI által generált? Különbséget kell – e egyáltalán ezek között? Tud-e egy AI influencer hiteles lenni? Bízhatunk-e a termékajánlásában? A kutatásom célja az volt, hogy feltárjam, hogyan vélekednek a fogyasztók az AI-influencerekről, és milyen hatással van ez a jelenség a márkaépítésre. Készítettem öt darab kvalitatív interjút, ahol körülbelül 25 percig beszélgettünk a témáról. A primer kutatás kvalitatív egyéni mélyinterjúkon alapul. Az interjúk eredményei alapján állítottam össze az online kérdőívemet, melyet 200 válaszadó töltött ki. Mind a kvalitatív interjúkban, mind a kvantitatív kérdőívemben azt vizsgáltam azt, hogy a megkérdezettek hogyan vélekednek az AI influencerekről, mennyire tudják megkülönböztetni a valós és az AI generálta tartalmat, illetve milyen előnyöket és hátrányokat látnak ebben a trendben. A kérdőívben résztvevők számos kreatív ötletet osztottak meg arra vonatkozóan, hogy milyen termékek és szolgáltatások reklámozásában lehetne sikeresen alkalmazni az AI influencereket. Ugyanakkor a válaszokból kiderült, hogy a fogyasztók többsége még mindig a valódi személyek által készített tartalmakat részesíti előnyben.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Gazdaságtan Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: 21. század, 21th century, 4G, branding, business marketing, e-marketing - elektronikus marketing
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Szep. 23. 11:56
Utolsó módosítás: 2025. Szep. 23. 11:56

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet