Csepreghy Laura Zsófia (2024) A valóság illúziója – Virzuális influencerek és AI influencerek a marketingben. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
![]() |
PDF
Csepreghy_Laura_KKK_.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
![]() |
Microsoft Word
Csepreghy_Laura_KKK_.docx Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (678kB) |
![]() |
PDF
Csepreghy_Laura_KKK_HD.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (86kB) |
![]() |
PDF
Csepreghy.Laura.Bírálat.PVÁF.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (412kB) |
Absztrakt (kivonat)
A valóság illúziója – Virzuális influencerek és AI influencerek a marketingben Az influencer marketing óriási teret nyert az elmúlt években, forradalmasította a marketingkommunikációt. Az influencerek új, kreatív lehetőségeket nyitottak meg a marketing szakemberek számára. A tartalomkészítők nagyszámú közösség érdeklődését és vásárlási igényét keltette fel folyamatosan a különböző közösségimédia felületeken. Azonban a technológia és a mesterséges intelligencia fejlődésével a piacon már nem csak valós személyek jelentek meg. A márkák már nem csak valódi emberekkel kezdtek el együtt működni, hanem virtuális influencerekkel is. Ez pedig számos érdekes kérdést hagy maga után. Hogyan tudjuk hosszútávon hatékonyan megkülönbeztetni, hogy mi a valódi tartalom, és mi az AI által generált? Különbséget kell – e egyáltalán ezek között? Tud-e egy AI influencer hiteles lenni? Bízhatunk-e a termékajánlásában? A kutatásom célja az volt, hogy feltárjam, hogyan vélekednek a fogyasztók az AI-influencerekről, és milyen hatással van ez a jelenség a márkaépítésre. Készítettem öt darab kvalitatív interjút, ahol körülbelül 25 percig beszélgettünk a témáról. A primer kutatás kvalitatív egyéni mélyinterjúkon alapul. Az interjúk eredményei alapján állítottam össze az online kérdőívemet, melyet 200 válaszadó töltött ki. Mind a kvalitatív interjúkban, mind a kvantitatív kérdőívemben azt vizsgáltam azt, hogy a megkérdezettek hogyan vélekednek az AI influencerekről, mennyire tudják megkülönböztetni a valós és az AI generálta tartalmat, illetve milyen előnyöket és hátrányokat látnak ebben a trendben. A kérdőívben résztvevők számos kreatív ötletet osztottak meg arra vonatkozóan, hogy milyen termékek és szolgáltatások reklámozásában lehetne sikeresen alkalmazni az AI influencereket. Ugyanakkor a válaszokból kiderült, hogy a fogyasztók többsége még mindig a valódi személyek által készített tartalmakat részesíti előnyben.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Nemzetközi Gazdaságtan Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | 21. század, 21th century, 4G, branding, business marketing, e-marketing - elektronikus marketing |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Szep. 23. 11:56 |
Utolsó módosítás: | 2025. Szep. 23. 11:56 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |