Játékosított fenntarthatóság: A gamifikáció hatása a vállalati fenntarthatósági kezdeményezésekre

Bóta Nikolett (2024) Játékosított fenntarthatóság: A gamifikáció hatása a vállalati fenntarthatósági kezdeményezésekre. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Bóta_Nikolett_PSZK.pdf] PDF
Bóta_Nikolett_PSZK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Szerzői hozzájárulás_Bóta_Nikolett_PSZK.pdf] PDF
Szerzői hozzájárulás_Bóta_Nikolett_PSZK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (650kB)
[thumbnail of Bóta_Nikolett_PSZK.docx] Microsoft Word
Bóta_Nikolett_PSZK.docx
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (18kB)
[thumbnail of Bóta Nikolett.pdf] PDF
Bóta Nikolett.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (402kB)
[thumbnail of Bóta_Nikolett.pdf] PDF
Bóta_Nikolett.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (246kB)

Absztrakt (kivonat)

Az ENSZ által 2015-ben megfogalmazott Fenntartható Fejlődési Célok (SDG-k) elérése alapvető fontosságú a globális közösség számára, ugyanakkor a 2030-as határidő közeledtével egyre nehezebbnek tűnik ezen célok teljesítése. A vállalatoknak is kiemelt szerepe van abban, hogy hozzájáruljanak a fenntarthatóság előmozdításához és hatékonyabban segítsék elő az ehhez vezető folyamatokat. TDK dolgozatom célja a gamifikáció vállalati környezetben való alkalmazhatóságának vizsgálata, különös tekintettel arra, hogy hogyan ösztönözhetők a munkavállalók egy fenntarthatóbb világ létrehozására. Kutatásomban arra kerestem a választ, hogy mely fenntarthatósági célokkal tudnak leginkább azonosulni a munkavállalók, és mely célok elérésére képesek a vállalatok a legnagyobb hatást gyakorolni. Megvizsgáltam, hogy a résztvevő vállalatok milyen fenntarthatósági programokat alkalmaznak jelenleg, illetve mely programokat tartanák vonzónak a dolgozók, és miért tartják fontosnak ezen kezdeményezéseket. A gamifikációt magas szintű belső motiváció és flow-élmény kiváltására alkalmas eszköznek tartom, ezért vizsgáltam annak hatását a munkavállalók fenntarthatóság iránti elkötelezettségére és motivációjára, valamint a hatás demográfiai eltéréseit is. Az egyik leglényegesebb kutatási kérdésem, hogy hogyan integrálhatók a gamifikációs elemek a vállalati fenntarthatósági stratégiákba és milyen mechanizmusok segítik a munkavállalók aktív részvételének fokozását. A kutatás kvantitatív és kvalitatív módszereket ötvözött. Ennek részeként egy 24 kérdésből álló kérdőívet, valamint két fókuszcsoportos interjút készítettem a Trax Retail Kft. munkatársaival. Továbbá mélyinterjúkat folytattam a Skilly Jobs Kft. karrierakadémiájának vezetőjével, Molnár Zórával, és az Eureka Consulting & Games üzletágának vezetőjével, Bárány Gergővel, hogy a különböző perspektívák alapján mélyebb betekintést nyerjek a témába. Kutatásom azt az eredményt hozta, hogy az SDG-k közül a minőségi oktatás, egészség és jóllét, fenntartható városok és a fellépés az éghajlatváltozás ellen célokat tartják a válaszadók a legfontosabbaknak. A válaszadók szerint a vállalatok hatással lehetnek a minőségi oktatásra, tisztességes munka és gazdasági növekedésre, illetve az ipar, innováció és infrastruktúrára is. Eredményeim szerint a gamifikációs eszközök hatékonyan növelhetik a munkavállalók motivációját és elkötelezettségét ezen fenntarthatósági célok iránt, azonban a siker kulcsa a megfelelő módszerek és eszközök alkalmazásában rejlik.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Vezetés és Emberi Erőforrás Fejlesztés Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Emberi Erőforrások

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: fenntarthatóság, gamification, Játékosítás, motiváció, SDG
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Szep. 23. 11:56
Utolsó módosítás: 2025. Szep. 23. 11:56

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet