Lehet fenntartható egy forrócsokoládé? A fenntarthatóság kihívásai és lehetőségei a fogyasztók szemszögéből

Nagy Bettina (2024) Lehet fenntartható egy forrócsokoládé? A fenntarthatóság kihívásai és lehetőségei a fogyasztók szemszögéből. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Nagy_Bettina_KVIK.pdf] PDF
Nagy_Bettina_KVIK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Nagy_Bettina_KVIK.docx] Microsoft Word
Nagy_Bettina_KVIK.docx
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (17kB)
[thumbnail of Nagy_Bettina_Szerzői hozzájárulás nyilatkozat 2024_aláírt.pdf] PDF
Nagy_Bettina_Szerzői hozzájárulás nyilatkozat 2024_aláírt.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (369kB)
[thumbnail of Nagy_Bettina_KVIK_PT.pdf] PDF
Nagy_Bettina_KVIK_PT.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (84kB)
[thumbnail of Nagy_Bettina_KVIK_SZD.pdf] PDF
Nagy_Bettina_KVIK_SZD.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (84kB)

Absztrakt (kivonat)

Lehet fenntartható egy forrócsokoládé? A fenntarthatóság kihívásai és lehetőségei a fogyasztók szemszögéből A kutatásom célkitűzése, hogy megvizsgáljam és értelmezzem a fenntarthatóság fogalmát az élelmiszerkereskedelemben, különös tekintettel a forrócsokoládéra. A kutatás során felmérem a fogyasztók fenntarthatósággal kapcsolatos ismereteit, és ezzel segítem a vállalatokat abban, hogy jobban odafigyeljenek a vásárlók tájékoztatására. A célom az, hogy a termékek fenntarthatósági jelöléseinek kiemelésével nagyobb hangsúlyt fektessenek a vásárlók edukációjára, ezáltal tudatosabb döntéseket ösztönözve. A célkitűzésemet az alábbi kérdésekkel kívánom elérni: 1. Ismerik a vásárlók / fogyasztók a különböző fenntarthatósági jelöléseket? 2. Hogyan lehetne ösztönözni a fogyasztókat, hogy fenntartható gazdálkodásból származó termékeket fogyasszanak és vásároljanak? 3. Miket tapasztalnak a vendéglátó egységek a fenntarthatósági jelöléses forró csokoládékkal kapcsolatban? A kutatásom során a szakirodalmi áttekintésben kitérek a fenntarthatóság fogalmára, a különböző fenntarthatósági jelölésekre, többek között a Fair Trade és Rainforest Alliance jelölésekre, a védjegy fogalmára és a különböző szabályozásokra. A kutatásom célkitűzését kérdőíves és szemkamerás vizsgálattal valósítottam meg. Két kérdőívet készítettem, egyet a fogyasztók töltöttek ki, míg a másikat vendéglátóhelyek. A szemkamerás mérés körülbelül 15 percet vett igénybe és a mérést követően egy rövid kérdőívet kellett kitölteniük a résztvevőknek. Az adatokat SPSS és Excel programok segítségével elemeztem. A kutatásom eredménye, hogy a fogyasztókat többnyire nem befolyásolja, hogy forró csokoládé vásárláskor fenntarthatóbb terméket vásároljanak, azonban a fogyasztók nagy része úgy gondolja, hogy nem kapnak megfelelő tájékoztatást a különböző fenntarthatósági jelölésekkel kapcsolatban. A vendéglátóhelyek tekintetében is megfigyelhető, hogy nem igazán fontos, hogy a termék vagy a forrócsokoládé fenntartható forrásból származzon, valamint némely vendéglátóhely úgy gondolja, hogy nincs egyensúlyban az ár-érték aránya a fenntartható forrócsokoládénak a saját maguk által készített forrócsokoládéval szemben.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Vendéglátás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: címke, környezetbarát termék-minősítés, szemkamera, tanúsítványok, védjegy
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Szep. 23. 11:56
Utolsó módosítás: 2025. Szep. 23. 11:56

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet