Nagy Bettina (2024) Lehet fenntartható egy forrócsokoládé? A fenntarthatóság kihívásai és lehetőségei a fogyasztók szemszögéből. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)
![]() |
PDF
Nagy_Bettina_KVIK.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
![]() |
Microsoft Word
Nagy_Bettina_KVIK.docx Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (17kB) |
![]() |
PDF
Nagy_Bettina_Szerzői hozzájárulás nyilatkozat 2024_aláírt.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (369kB) |
![]() |
PDF
Nagy_Bettina_KVIK_PT.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (84kB) |
![]() |
PDF
Nagy_Bettina_KVIK_SZD.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (84kB) |
Absztrakt (kivonat)
Lehet fenntartható egy forrócsokoládé? A fenntarthatóság kihívásai és lehetőségei a fogyasztók szemszögéből A kutatásom célkitűzése, hogy megvizsgáljam és értelmezzem a fenntarthatóság fogalmát az élelmiszerkereskedelemben, különös tekintettel a forrócsokoládéra. A kutatás során felmérem a fogyasztók fenntarthatósággal kapcsolatos ismereteit, és ezzel segítem a vállalatokat abban, hogy jobban odafigyeljenek a vásárlók tájékoztatására. A célom az, hogy a termékek fenntarthatósági jelöléseinek kiemelésével nagyobb hangsúlyt fektessenek a vásárlók edukációjára, ezáltal tudatosabb döntéseket ösztönözve. A célkitűzésemet az alábbi kérdésekkel kívánom elérni: 1. Ismerik a vásárlók / fogyasztók a különböző fenntarthatósági jelöléseket? 2. Hogyan lehetne ösztönözni a fogyasztókat, hogy fenntartható gazdálkodásból származó termékeket fogyasszanak és vásároljanak? 3. Miket tapasztalnak a vendéglátó egységek a fenntarthatósági jelöléses forró csokoládékkal kapcsolatban? A kutatásom során a szakirodalmi áttekintésben kitérek a fenntarthatóság fogalmára, a különböző fenntarthatósági jelölésekre, többek között a Fair Trade és Rainforest Alliance jelölésekre, a védjegy fogalmára és a különböző szabályozásokra. A kutatásom célkitűzését kérdőíves és szemkamerás vizsgálattal valósítottam meg. Két kérdőívet készítettem, egyet a fogyasztók töltöttek ki, míg a másikat vendéglátóhelyek. A szemkamerás mérés körülbelül 15 percet vett igénybe és a mérést követően egy rövid kérdőívet kellett kitölteniük a résztvevőknek. Az adatokat SPSS és Excel programok segítségével elemeztem. A kutatásom eredménye, hogy a fogyasztókat többnyire nem befolyásolja, hogy forró csokoládé vásárláskor fenntarthatóbb terméket vásároljanak, azonban a fogyasztók nagy része úgy gondolja, hogy nem kapnak megfelelő tájékoztatást a különböző fenntarthatósági jelölésekkel kapcsolatban. A vendéglátóhelyek tekintetében is megfigyelhető, hogy nem igazán fontos, hogy a termék vagy a forrócsokoládé fenntartható forrásból származzon, valamint némely vendéglátóhely úgy gondolja, hogy nincs egyensúlyban az ár-érték aránya a fenntartható forrócsokoládénak a saját maguk által készített forrócsokoládéval szemben.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Vendéglátás Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | címke, környezetbarát termék-minősítés, szemkamera, tanúsítványok, védjegy |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Szep. 23. 11:56 |
Utolsó módosítás: | 2025. Szep. 23. 11:56 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |