A márka szerepe a zenei előadók sikerességében

Balla Viktória (2024) A márka szerepe a zenei előadók sikerességében. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Balla_Viktória_KVIK.pdf] PDF
Balla_Viktória_KVIK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Balla_Viktória_KVIK.pdf] PDF
Balla_Viktória_KVIK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (90kB)
[thumbnail of Szerzői hozzájárulás nyilatkozat.pdf] PDF
Szerzői hozzájárulás nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (426kB)
[thumbnail of BallaViktoria_KVIK_JK.pdf] PDF
BallaViktoria_KVIK_JK.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (361kB)
[thumbnail of Balla_Viktória_KVIK_KA.pdf] PDF
Balla_Viktória_KVIK_KA.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (139kB)

Absztrakt (kivonat)

A márka szerepe a zenei előadók sikerében A dolgozatom fő kérdése az, hogy a zeneiparban, azon belül is leszűkítve a magyar zeneiparban mennyire fontos a márkázás, milyen fogyasztói magatartás észlelhető a magyar zene hallgatóinál, ezt pedig mind a szekunder, mind pedig a primer kutatásomban igyekszek részletesen bemutatni. Ki fogok térni arra, hogy nemzetközileg hol tart a márkázás, milyen fogyasztói trendek vannak globálisan, valamint, hogy hogyan alakul a fogyasztó és a zenész közötti kapcsolat, mennyire könnyű, vagy éppen nehéz határvonalat húzni az előadó és a közönség között. A dolgozatom arra is kitér, hogy milyen mutatókkal határolható be egy zenei előadó márkájának erőssége, ezekre pedig gyakorlati példákat is szerepeltetek. A kutatásom nagyrészt a fogyasztói szokásokra és a márkaismertségi asszociációkra fog épülni, így a szekunder kutatás mellett, melyet szakirodalmi áttekintésemben fogok összegezni, egy kvantitatív, primer kutatási módszerrel is erősíteni szeretném tanulmányi munkám minőségét. Célcsoportomat pedig azok az emberek fogják képezni, akik magyar előadókat hallgatnak és követnek, ezen belül pedig bárki kitöltheti, így nem véletlen, önkényes mintavételi módszert fogok alkalmazni. Ez egy kvantitatív, nem valószínűségi, kényelmi mintavétel. A kutatás alatt 216 kitöltő válaszából indultam ki, melyeknek összetételéből az derült ki, hogy a vizsgált előadók közül a legkedveltebb Azahriah, a második legnépszerűbb Dzsúdló és a három vizsgált alany közül a legkevésbé híres a Carson Coma volt. A fogyasztói magatartást az egyes előadók népszerűsége a kutatás alatt végig tükrözte, ugyanis látszódott, hogy a válaszadók közül a legnagyobb elköteleződést Azahriah, második helyen Dzsúdló, és az utolsó helyen pedig a Carson Coma iránt tanúsítottak.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: fogyasztói magatartás, fogyasztói márkák menedzselése, márkaépítés, márkázás, zene
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Szep. 23. 11:56
Utolsó módosítás: 2025. Szep. 23. 11:56

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet