Veszprémi Andrea Katalin (2024) Biztosítói mobil applikációk Magyarországon. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
![]() |
PDF
Veszprémi_Andrea_PSZK.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
![]() |
PDF
BGE TDK_Szerzői hozzájárulás nyilatkozat_Veszprémi Andrea.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (369kB) |
![]() |
Microsoft Word
Veszprémi_Andrea_PSZK.docx Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (23kB) |
![]() |
PDF
Veszprémi Andrea Katalin_TDK_Dolgozat_biralati_lap_2024_HU.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (359kB) |
![]() |
PDF
Dolgozat_biralati_lap_Veszprémi Andrea Katalin.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (267kB) |
Absztrakt (kivonat)
A mobil eszközök térhódítása megváltoztatja a világot, mely már most alapvető változásokat hozott a különböző iparágak működésében is, ez alól a pénzügyi szektor sem kivétel. Magyarországon az okostelefon-használat folyamatos növekedése szükségszerűvé teszi a biztosítók számára, hogy foglalkozzanak a digitális ügyféligényekkel. Kutatásom során az lebegett a szemem előtt, hogy választ keressek arra, hogy van-e és ha igen, milyen mobil alkalmazásra van szüksége az embereknek, milyen speciális technológiai kihívásokkal kell szembenéznie a biztosítóknak, és mit tehet a biztosító annak érdekében, hogy az ügyfelek letöltsék és elégedetten használják a mobil appot? A kérdések megválaszolása mellett a célom az volt, hogy olyan ajánlásokat fogalmazzak meg, amelyek segítségével a biztosítók hatékonyan menedzselhetik mobilfejlesztési stratégiáikat a mai digitális világban. Munkámhoz kevert módszertant választottam: élenjáró, mobil applikációval már rendelkező biztosító társaságok szakértőivel készítettem interjút, melyet hagyományos módon és a mesterséges intelligencia érzelem elemzésével dolgoztam fel, majd ennek alátámasztásáért kvantitatív kutatás keretében a felhasználókat kérdeztem meg a véleményükről. Kutatásom alapján megállapítható, hogy a magyar biztosítók számára érdemes mobilalkalmazást bevezetni, mivel az ügyfelek egyre inkább preferálják a mobiltelefonon történő ügyintézést, különösen az úgynevezett after sales funkciók tekintetében, mint a kárbejelentés és kárfolyamat, díjfizetés és egyéb ügyintézés. Bár a hosszú távú, összetettebb biztosítási termékek esetében továbbra is fontos szerepe van a személyes kapcsolatoknak, a többi termék értékesítése hatékonyan implementálható. Az applikációk fejlesztése a vállalatnak jelentős technológiai és pénzügyi kihívásokat is jelentenek, de ezek leküzdése hosszú távú megtérüléssel járhat. A felhasználókat leginkább személyes ajánlás és különböző platformokon elérhető értékelések motiválják, mely miatt a biztosítóknak arra kell törekedniük, hogy a felhasználói élményt növeljék és értéket nyújtsanak ügyfeleiknek. A mobil applikációk fejlesztése nem csupán ügyféligényeket elégít ki, hanem stratégiai lehetőséget is jelent a biztosítók számára a hatékonyság növelésére és a versenyelőny megszerzésére a magyar piacon. Az applikációk bevezetése azonban jelentős felsővezetői elkötelezettséget és folyamatos figyelmet igényel, hogy a felhasználói élmény hosszú távon fenntartható legyen.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Gazdaságinformatika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | biztosítás(ok), digitális gazdaság, digitális technológia, informatikai stratégia, mobiltelefonok, ösztönzés, üzleti alkalmazások |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Szep. 23. 11:56 |
Utolsó módosítás: | 2025. Szep. 23. 11:56 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |