Biztosítói mobil applikációk Magyarországon

Veszprémi Andrea Katalin (2024) Biztosítói mobil applikációk Magyarországon. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Veszprémi_Andrea_PSZK.pdf] PDF
Veszprémi_Andrea_PSZK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BGE TDK_Szerzői hozzájárulás nyilatkozat_Veszprémi Andrea.pdf] PDF
BGE TDK_Szerzői hozzájárulás nyilatkozat_Veszprémi Andrea.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (369kB)
[thumbnail of Veszprémi_Andrea_PSZK.docx] Microsoft Word
Veszprémi_Andrea_PSZK.docx
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (23kB)
[thumbnail of Veszprémi Andrea Katalin_TDK_Dolgozat_biralati_lap_2024_HU.pdf] PDF
Veszprémi Andrea Katalin_TDK_Dolgozat_biralati_lap_2024_HU.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (359kB)
[thumbnail of Dolgozat_biralati_lap_Veszprémi Andrea Katalin.pdf] PDF
Dolgozat_biralati_lap_Veszprémi Andrea Katalin.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (267kB)

Absztrakt (kivonat)

A mobil eszközök térhódítása megváltoztatja a világot, mely már most alapvető változásokat hozott a különböző iparágak működésében is, ez alól a pénzügyi szektor sem kivétel. Magyarországon az okostelefon-használat folyamatos növekedése szükségszerűvé teszi a biztosítók számára, hogy foglalkozzanak a digitális ügyféligényekkel. Kutatásom során az lebegett a szemem előtt, hogy választ keressek arra, hogy van-e és ha igen, milyen mobil alkalmazásra van szüksége az embereknek, milyen speciális technológiai kihívásokkal kell szembenéznie a biztosítóknak, és mit tehet a biztosító annak érdekében, hogy az ügyfelek letöltsék és elégedetten használják a mobil appot? A kérdések megválaszolása mellett a célom az volt, hogy olyan ajánlásokat fogalmazzak meg, amelyek segítségével a biztosítók hatékonyan menedzselhetik mobilfejlesztési stratégiáikat a mai digitális világban. Munkámhoz kevert módszertant választottam: élenjáró, mobil applikációval már rendelkező biztosító társaságok szakértőivel készítettem interjút, melyet hagyományos módon és a mesterséges intelligencia érzelem elemzésével dolgoztam fel, majd ennek alátámasztásáért kvantitatív kutatás keretében a felhasználókat kérdeztem meg a véleményükről. Kutatásom alapján megállapítható, hogy a magyar biztosítók számára érdemes mobilalkalmazást bevezetni, mivel az ügyfelek egyre inkább preferálják a mobiltelefonon történő ügyintézést, különösen az úgynevezett after sales funkciók tekintetében, mint a kárbejelentés és kárfolyamat, díjfizetés és egyéb ügyintézés. Bár a hosszú távú, összetettebb biztosítási termékek esetében továbbra is fontos szerepe van a személyes kapcsolatoknak, a többi termék értékesítése hatékonyan implementálható. Az applikációk fejlesztése a vállalatnak jelentős technológiai és pénzügyi kihívásokat is jelentenek, de ezek leküzdése hosszú távú megtérüléssel járhat. A felhasználókat leginkább személyes ajánlás és különböző platformokon elérhető értékelések motiválják, mely miatt a biztosítóknak arra kell törekedniük, hogy a felhasználói élményt növeljék és értéket nyújtsanak ügyfeleiknek. A mobil applikációk fejlesztése nem csupán ügyféligényeket elégít ki, hanem stratégiai lehetőséget is jelent a biztosítók számára a hatékonyság növelésére és a versenyelőny megszerzésére a magyar piacon. Az applikációk bevezetése azonban jelentős felsővezetői elkötelezettséget és folyamatos figyelmet igényel, hogy a felhasználói élmény hosszú távon fenntartható legyen.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Gazdaságinformatika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdaságinformatikus

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: biztosítás(ok), digitális gazdaság, digitális technológia, informatikai stratégia, mobiltelefonok, ösztönzés, üzleti alkalmazások
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Szep. 23. 11:56
Utolsó módosítás: 2025. Szep. 23. 11:56

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet